Alkoholfria drinkar?

Miljon

Trådstartare
Har ni tips på alkoholfria drinkar? Antingen recept som man kan göra hemma, eller ännu hellre, förslag på alkoholfria drinkar man kan köpa på krogen. Alla möjliga förslag tas emot, dela bara med er av vad ni gillar!

Har ni tips på alkoholfria drinkar? Antingen recept som man kan göra hemma, eller ännu hellre, förslag på alkoholfria drinkar man kan köpa på krogen. Alla möjliga förslag tas emot, dela bara med er av vad ni gillar!
Jag och äldsta dottern experimenterar lite. Vi hivar i oss det mesta. Senaste lyckade var en lite vattnigare kokosmjölk tillsammans med lite banan som mixades, krossad is och eventuellt lite mjölk. Den går kanske mer in under smoothie. I dotterns ögon är det en drink i alla fall :p

En gammal favorit är tropisk juice blandat med lite alpro kokosdryck och krossad is. Väldigt väldigt enkla. Nu har vi köpt lite sodavatten som jag tänkte försöka hitta något recept att utgå ifrån som kan ge en lite lyxigare känsla än våra tidigare. Jag gillar de lite syrligare och köpte hem citron och lime för detta så jag ska följa tråden och se vad som kan dyka upp :p

Jag bad om en alkoholfri drink ute häromdagen och fick en jättegod fläderdrink, vad jag kunde se var det bara koncentrerad flädersaft, massa krossad is, citronskivor och tonic samt en kvist mynta i.

Pappa har ibland gjort alkoholfri caipirinha till släktens barn. Råsocker, krossad is och (mycket) krossad lime. Jag tror att han hade i lite vatten också så att det fanns något att sörpla upp innan isen börjat smälta. Mycket populärt!

Jag bad om en alkoholfri drink ute häromdagen och fick en jättegod fläderdrink, vad jag kunde se var det bara koncentrerad flädersaft, massa krossad is, citronskivor och tonic samt en kvist mynta i.

Jag drack massor av liknande på min senaste resa, så gott.

När jag dricker drinkar på krogen så ber jag alltid bartendern improvisera fram en alkoholfri drink om det inte finns en lista med alkoholfria alternativ. Brukar vara väldigt spännande och har nog aldrig druckit något äckligt :D

Sist jag drack drink hemma var det från ett recept i allt om mat med grenadine och vattenmelon. Så himla gott!

Jag blandade en häromdagen som jag tyckte blev riktigt bra. Färska hallon och mynta i botten, is, flädersaft, alkoholfritt mousserande vin och så lite bubbelvatten!

Outspädd saft av valfri smak, djupfryst frukt som isbitar och fruktsoda. Bubbligt o sött.

På krogen brukar jag be om alkoholfria drinkar, man kan ju säga vad man gillar ex syrligt/fruktigt och så fixar dom! Blir alltid väldigt gott :)

Ginger beer är trevligt när man är ute, eller om man handlar på systemet (helst Fennimans). Hemma så gillar jag lika delar apelsinjuice eller äppelmust och mineralvatten. Enkelt och gott!

Liknande trådar

Mat Skulle göra få höra lite tips om alkoholfria drinkar som när man är nånstans och ska ta en drink. Men vad ska jag beställa? Tycker om...
2
Svar
24
· Visningar
1 846
Senast: Lingon
·
Mat Jag har sett att frukostmuffins dyker upp som tips i olika trådar, och jag tänker att det är en perfekt grej som mellanmål på språng...
Svar
4
· Visningar
272
Senast: emma-vsm
·
  • Låst
Fritid Det är så att jag kommer jobba in en större summa genom ett av mina intressen och eftersom jag är sjukpensionär kan jag inte ta emot...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 495
Senast: Cambrie
·
Kläder & Bli fin Jag letar efter nya glasögon och jag hittar i princip inga jag gillar så nu funderar jag på antingen sådana som bara har glas och...
2
Svar
21
· Visningar
879
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Träning och hälsa del 12
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Hiss och diss del 5