Varit på rehabsamtal och sedan direkt efter det aa möte.
Är hemma nu och det känns skönt att bara få smälta allting. Satte in en köpepizza i ugnen. Känner mig nöjd att få äta den och saft till det sen. Inget sug just nu efter alkohol.
I vanliga fall hade det känts väldigt segt nu. Vädret ute och egentligen inga måsten resten av dagen och sedan inte få dricka. Men nu känns det rätt bra.
Vädret är vad det är. Tror jag ska ta in några av hästarna lite tidigare fast det inte är jag som har insläppet pga vädret då.
Inte så mycket folk på aa mötet idag. Brukar vara mer där då jag varit med.
Samtalet innan gick bra. Påminner lite om samma som med psykologen men här är huvudfokuset beroendet.
Väldigt intressant när jag börjar bena i allt. Varför och vad och hur.
Känns som att det ena har gett det andra. Allt hänger ihop.
Kanske skulle jag haft ångest även som nykter men troligen inte alls lika intensiv och långvariga.
Båda har eskalerat ungefär samtidigt.
Jag såg ångesten som det största problemet innan. Att jag drack var väl inte jättebra. Men jag var ju tvungen för att öht kunna fundera.
Väldigt intressant att du tog upp det där med postakut abstinens
@Valerianovna för det pratade vi lite om idag. Att det brukar komma senare i nykterheten eller inte alls. Men att det för mig troligen är det jag går igenom just nu.
Känns lugnande att veta att jag inte kommer vara så här resten av livet utan att det kommer att ge med sig.