Jag måste bara inflika här att du kan vara helt lugn om du möter mig i trafiken. Har från oberoende håll hört att jag kör mkt bra. Alla möjliga har sagt det. Min moster tex sa det känns så tryggt att åka med dig och fort går detDu måste inse att du är alkoholist. Det är inte din partners ansvar att avgöra om du ”får” dricka. Om du vill bli nykter alkoholist måste du avstå, varenda sekund.
Du har gjort många starka prestationer! Men denna förnekelse, att du ens på riktigt försöker få din partner att ta med vin, gör mig faktiskt arg.
Mig gör det egentligen inget om du dricker. Ditt liv är ditt att (kanske) förstöra. Det är inte min business. Men det finns en avgörande faktor: du har berättat att du upprepade gånger kört bil fast du varit påverkad och att du faktiskt varit oroad för att krocka med djur pga detta.
Flera personer (jag är en av dem) har påtalat hur allvarligt detta är. Du har en sjukdom, men just denna del av din sjukdom gör att du kan riskera andra människors liv. Det måste du väl ändå förstå? Dina tankar rusar fritt och de skadar ingen, utom möjligen dig själv. Men att du med den vetskapen om att du kört påverkad och vet att du inte kan hantera alkohol alls försöker få partnern att ta med vin. För mig är det svårt att smälta. Jag bor ju i samma stad som du och kanske är det därför jag reagerar så starkt. Trots att vi försöker vara osjälviska är man ibland sig själv närmast och jag är väl inget undantag. Men jag har verkligen inte lust att bli mosad av dig när du är ute och kör "påverkad" på landsvägen.
Ta hjälp - på riktigt!
Sen vet jag inte om jag någonsin kört det som är över gränsen lagligt. Jag hoppas såklart att jag INTE gjort det men är inte helt 100 och det är något jag givetvis inte är stolt över eller vill upprepa. För fort kör jag ofta men extremt sällan påverkad och i så fall endast mycket korta snuttar. Och som sagt inget jag vill göra om alls.