Jag har inte så stora problem egentligen. Förstår inte varför jag gör en sak till ett problem som knappt ens är ett problem
Jag skulle kunna åka till bolaget och köpa en flaska vin. Bara en flaska inte mer och sen dricka ett glas max två och vara helnöjd sen.
Nu verkar du ju ha kommit till insikt om att det här vore en idiotisk idé, men för att understryka det hela lite mer:
- "Det normala" när du dricker är att du dricker nästan varje dag.
- Tid på dygnet spelar ingen roll, det är inte fråga om att fyllna till på kvällen framför TVn utan du dricker och går ut och jobbar fast du har druckit.
- Du kan inte begränsa ditt drickande till ett glas utan flaskan tar slut.
- Du kan dricka så att du får blackouts.
- Du gömmer alkohol (och letar sedan hysteriskt efter dina gömda flaskor).
- Du har upprepade gånger skrivit att du "måste" dricka. Detta har vid flera tillfällen gjorts när du är nykter, dvs det är inte fylle-jag-måste-ha-mer.
- Du har aktivt bort social samvaro för att istället kunna sitta ensam och dricka.
- Du har upprepade gånger kört bil fast du druckit.
OBS! (Bara detta borde få dig att inse faktum!)
- Du blir triggad av att handla i en affär som ligger nära Systembolaget.
- Du har suttit i bilen och druckit vin för att slippa vara helt nykter i vissa situationer.
- Du tycks inte inse att vin är alkohol och beroendeframkallande. Du skrev någonstans att du inte hade något hemma, "inte ens vin" (ungefär). Självklart ska du inte ha vin hemma - det är ju det du verkar dricka mest av!
- Du drabbas av fysisk abstinens i form av skakningar och annat när du håller upp i drickandet.
- Du tar en medicin som inte får kombineras med alkohol och dricker ändå.
- Du smygdricker på släktsammankomster.
- Du upplever att livet är grått och trist om du inte dricker.
- Du ljuger för vården och din familj om dina alkoholvanor.
Hur menar du att du
inte har stora problem?
Du är alkoholist!
Allt jag har skrivit ovan baseras enbart på vad du själv har skrivit i den här tråden! Läs om dina egna inlägg när du hamnar i ett tankar att du inte har problem!