Jag har mött rätt mycket älg, faktiskt. Inte en enda häst har reagerat på samma sätt utan det har varit väldigt individuellt...
JackPot hade inga funderingar över skogens djur. Han kunde mest stava till MAT...:smirk:
Mr Shadow var cool och brydde sig inte. Han spanade mest efter ston (hingst).
Benito var en rejält tuff häst och han höjde inte ögonbrynet vid sånt som älgar de gånger jag red honom och skogens överhet passerade våra stigar...
Zandrina brydde sig inte alls
Chatreuse blev hög som ett hus och steppade och hjärtat slog som en stånghammare men gick framåt och var kontrollerbar.
Avance frös fast i backen och blåstirrade utom den gången jag kom galopperande uppför en backe och mötte en älgko på krönet som kom i lika hög fart från andra hållet
...det gick bra dock...vi tvärvände liksom kon tvärvände, gick liksom automatiskt
Sune var skräckslagen efter att vi en gång blev totalt överraskade av en älgtjur som rusade rätt mot oss så Sune vägrade acceptera älgar därefter:smirk:
Piraja blev rädd för allt (även små söta fåglar i trädgrenar) och älg var detsamma som "ond bråd död"...hur vi klarat livhanken är för mig en gåta
Funny har jag inte haft äran att möta älg med, faktiskt, men hon är så cool att jag tvivlar på att hon bryr sig så mycket...
Lilly är ung och under inridning. Har inte träffat på älgar med henne men älgarna passerar hagarna rätt ofta så jag tror hon kommer att vara van dom redan från början...