Älgar i trädgården :))

H

HeRomer

Kolla va ja fick på kort i vår trädgård, det e andra gången de e här o äter de äpplena som trillat ner på marken, det är en ko med kalv :)

Sv: Älgar i trädgården :))

haha:D vilka sötnosar! allrahelst kalven! :) önskar man hade sånna hemma...:D

Coola bilder! :bow:

Men älgar ska väl inte äta nerfallna äpplen, är det inte då de blir fulla och löper amok? :D

Jag tycker älgkalvar är så söta! De är så rangliga men de ser verkligen ut som stoora älgar fast är små.. Kanske knasig fundering men jag kan inte släppa det när jag ser dem!

Coola bilder! :bow:

Men älgar ska väl inte äta nerfallna äpplen, är det inte då de blir fulla och löper amok? :D

Sant :bow: de ska ej äta äpplen.. så ja passar mig när de har varit hos oss o när ja släpper ut hundarna. man vet ju aldrig..

det såg jobbigt ut att äta från marken :p
söta de är! kan du inte plocka upp äpplena då? så att du inte får två äppelalkisar i trädgårn höhö :p

det såg jobbigt ut att äta från marken :p
söta de är! kan du inte plocka upp äpplena då? så att du inte får två äppelalkisar i trädgårn höhö :p

kan ju flytta dem o lägga dem längre bort i skogen, annars vet ja ej va man ska göra av dem. tror älgarna hittar dem om de vill :D

hmm, en kompost med lock på? :p såna här kompostgaller borde duga fint, kanske med en billig presenning från öb spänd över så att de inte kommer åt den!

Så fina de är.

Edit: eller den, för det är samma älg på alla bilderna va? Lite fulsöt. :)

Älgar är så fina.
Se till att hålla dig inne bara så att du inte möter dom.Dom blir ju fulla på äpplen och en älgko med kalv är inget att leka med det heller.

Va häftigt!

Jag har en rådjursfamilj i trädgården.
Hade satt lite blommor och pyntat min kruka med lite äpplen en dag. Kom in från stallet och tänkte va hundan la jag inte i äpplen. Jaja....har väl glömt det tänkte jag. Gick och la dit två stycken.
Kvart senare kanske, skulle jag släppa ut katten öppnar dörren och ser nåt hoppar iväg. Går och kollar min kruka....Äpplena borta! :D
Provat lägga dit 3 gånger men varje morgon är dem borta! :rofl:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 197
Senast: Maniac123
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 002
Senast: Rosett
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 356
Dressyr Ja alltså, det här är tyvärr ”som vanligt”. Han började med det här på förra stället och 80 % av alla pass kastar han sig minst två...
Svar
19
· Visningar
1 004
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Oseriös avel 2023