Alfred är född!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Alfred är född!

giowanna skrev:
GRATTIS!!:bump: :banana: :bump:

Så j*vla strongt att föda utan rymmärgsbedövning! Imponerad!

Du är numera min idol:rofl: :D
Oj, :o det är det väl många som gör, eller?



Tack allihopa för era svar!
 
Sv: Alfred är född!

Idag blev vi lite skärrade för vid PKu-test visade det sig att lilla Alfred gått ned alldeles för mycket i vikt. Fick visa min amning och vi gjorde ju lite fel, han fick nog inte i sig mjölk knappt alls ibland. Nu har vi försökt förfina tekniken hela dagen och mjölken har börjat rinna på och han har bla spytt mjölk så vi känner oss lite lugnare nu. Men det var HEMSKT att höra hur mycket han gått ned. Vi har ju inte fattat att väcka honom heller, nu har vi instruktioner att åtminstone tills första BVCbesöket på fredag amma med 2-3h mellan, ge tillsats efter avslutad amning och sen se hur han gått upp.

Stackars älskepojken...
 
Sv: Alfred är född!

Du ska inte känna något dåligt samvete! De är dåliga på att förklara på BB många gånger! Jag har aldrig väckt något barn för att amma, möjligtvis om vi ska iväg någonstans men inte på nätterna...
Ta det lugnt och njut av att vara mamma och släpp det dåliga samvetet!
 
Sv: Alfred är född!

Tack, alla! Idag tycker vi att amningen verkar fungera bättre. Rådgjorde med amningsjouren som tyckte att vi skulle skippa tillägg och hellre mjölka ur mina tuttar (det går!) för egen mat är bäst. Han äter mer nu, bajset börjar bli vällingbajs nu och inte bara det första kladdet. Satsar på att väcka honom varannan timme för mat men nu på kvällen har han vaknat själv flera gånger. Skönt! Men han sover verkligen hela tiden annars. Sover och äter med paus för blöjbyte.
 
Sv: Alfred är född!

Gratis härligt att det gick så bra som det gick =)

men nu väntar vi på bilder på underverket!!
själv får jag vänta ca 3 mån innan jag får hålla mitt knyte i famnen
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 530
Senast: Lhas
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 674
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 953
Senast: mars
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
25 631

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp