SannaMark
Trådstartare
Jag har läst i flera trådar här på sista tiden att folk förespråkar att man ska lägga omkull olydiga hundar eller alfarulla dem eller vad man nu vill kalla det. Jag blir nyfiken på varifrån ni har hämtat de tankarna, jag har hållt på med hundar aktivt i 15 år snart och aldrig mött en instruktör som förespråkat det. (Inte heller de personer som jag annars skulle beskriva som ganska hårda i sin hundträning.)
Jag kan heller inte påminna mig att jag läst någon bok där metoden förespråkats.
Jag är alltså nyfiken på om ni som rekommenderar den här typen av tillrättavisningar (eller vad man nu ska kalla det) har lärt er metoden av någon ni gått kurs för eller tränat med, eller i någon bok eller så. Är det Ceasar Millan som inspirerar eller finns det andra?
Jag kan heller inte påminna mig att jag läst någon bok där metoden förespråkats.
Jag är alltså nyfiken på om ni som rekommenderar den här typen av tillrättavisningar (eller vad man nu ska kalla det) har lärt er metoden av någon ni gått kurs för eller tränat med, eller i någon bok eller så. Är det Ceasar Millan som inspirerar eller finns det andra?