Sv: Alfarullning och strypkoppel
Min är ungefär likadan med klickern, och även om han inte kör huskystyle i koppel så drar han ändå en del.
Det enda som fungerar på honom är att göra saker precis hela tiden. Dvs, tränar jag fotgående, så är det vändningar, sättanden, lägganden, bära apport osv. Tränar jag inte fotgående så får han göra lite mer som han vill, men så klart inte dra.
När jag tänker efter drar han i princip bara när jag vill att han ska gå fot
Har aldrig läst en bok pärm till pärm, men läst på internet och har pratat en del m tjejen som säljer hundmaten. Han är inklickad och vi använder det ibland när vi tränar utan koppel, mest som bekräftelse. Inte så mkt m spontana nya saker. Fungerar rätt ok. Funkar bra med, funkar bra utan. Han förstår vad den betyder och koncentrerar sig bra när vi använder den. Funkar tyvärr inte bra m koppel. Han struntar högaktningsfullt i klickern då. Men det kan bero på mig också. Jag är ingen klippa på klicker.
Min är ungefär likadan med klickern, och även om han inte kör huskystyle i koppel så drar han ändå en del.
Det enda som fungerar på honom är att göra saker precis hela tiden. Dvs, tränar jag fotgående, så är det vändningar, sättanden, lägganden, bära apport osv. Tränar jag inte fotgående så får han göra lite mer som han vill, men så klart inte dra.
När jag tänker efter drar han i princip bara när jag vill att han ska gå fot