rock_89

Trådstartare
Jag letar efter cd-skivor med alfabetssånger och alfabetsmemory, även alfabet att ha på väggen. Ett klassiskt "skolalfabet" typ. Majas alfabetssånger har jag, tänkte mig mer sånger med hela alfabetet. Minns nån från när jag vad liten som gick "A B C D E F G, H I J K L M N O P, rätta takten ska de va för då går de riktigt bra" Eller nått. :) Kan ni hjälpa mig?

Sv: Alfabet

Sången du nämner minns jag som:

Nu ska vi sjunga vårt alfabet
sjunga det går utan svårighet
Rätta takten ska vi ha
då går det riktigt bra

A B C D E F G
H I J K L M N O P
Q R S T U V X
Y Z Å Ä Ö

Sv: Alfabet

Skivor kan jag inte hjälpa till med, men alfabetssången? Vet inte var den kommer ifrån men...

"A B C D E F G, alfabetet börjar med
H I J K L M N, är de sex som kommer sen
O P Q R V som i vatten
X R Q S K som i katten
R S T U Q Ä Ö, nu har vi gått från A till Ö"

Tror att den går som Blinka lilla stjärna i melodin.

Liknande trådar

Avel A Avelsvärdebokstav A ges till hingst som uppfyller krav på god förärvning. Med detta menas att hingsten har förmåga att föra aveln...
Svar
9
· Visningar
1 926
Senast: Ottilia
·
Dressyr * Hade tänkt lägga tråden under typ "gnägg" men hittade inte det här. Moderatorn får gärna flytta om den ligger fel * Som rubriken...
Svar
10
· Visningar
2 026
Körning Jag undrar om någon skulle kunna bemöda sig att bara kika på dessa mått och fundera över om det verkar riktigt för en B-ponny. Jag...
2
Svar
32
· Visningar
6 307
Senast: fjordtokan
·
T
Western Nya uppklassningsreglerna är ute. (Finns här). När ni läst dom kan ni fundera på följande begrepp: Startande, Tävlande, Utom tävlan...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
4 094
Senast: ernst
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mata småfåglarna
  • Uppdateringstråd 30