Äldsta/yngsta personen ni skulle kunna dejta?

Dressyrtjejen_97

Trådstartare
Ja, hur gammal/ung person skulle ni kunna tänka er att dejta? Och hur gamla är ni själva?

Som mitt nick säger, är jag 19 år gammal.
Jag har (eller snarare min hjärna har?) någon knäpp idé om att yngre är big no-no. Däremot är ganska många år äldre okej. I klartext skulle jag (min hjärna) i princip kunna döma ut en person född 98-01-01 enbart pga åldern, medan en person född 96-12-31 känns helt okej. :crazy: Och då är ändå 98an i praktiken bara 3 månader yngre än mig, medan 96an är 9 månader äldre.
När det kommer till äldsta vs. yngsta skulle jag nog säga att 90a är det äldsta, och 97a yngsta.

Ja, hur gammal/ung person skulle ni kunna tänka er att dejta? Och hur gamla är ni själva?

Jag har (eller snarare min hjärna har?) någon knäpp idé om att yngre är big no-no. Däremot är ganska många år äldre okej. I klartext skulle jag (min hjärna) i princip kunna döma ut en person född 98-01-01 enbart pga åldern, medan en person född 96-12-31 känns helt okej. :crazy: Och då är ändå 98an i praktiken bara 3 månader yngre än mig, medan 96an är 9 månader äldre.
När det kommer till äldsta vs. yngsta skulle jag nog säga att 90a är det äldsta, och 97a yngsta.

Jag är 27 och min sambo är 24. Jag skulle nog kunna dejta någon som är yngre än det, men jag är generellt sett inte intresserad av att dejta alls. Jag tycker att män äldre än 30 är läskiga! :rofl:

Fyller 25 i år, skulle jag bli singel just nu så skulle jag kunna tänka mig att dejta personer mellan 23-28. Skulle kännas fel att dejta någon yngre än min lillebror(han fyller 23 i år..) så det är min nedre gräns :o
Min sambo är hela tre dagar yngre än mig (:D) och överlag så har jag fastnat för killar som är max 2 år äldre än mig.

Hehehe jag har lärt mig att inte stirra mig blind på ålder :p. Innan jag träffade min sambo sa jag ALDRIG en karl yngre än mig! Vad hände? Jodå! Jag föll för en karl yngre än mig och var nära att nobba honom först pga åldern :o. Som tur var gjorde jag inte det, han är helt underbar och min stora kärlek sedan drygt 4 år tillbaka :love::heart. Ska tillägga att jag är född sent -87 och han tidigt -89 så extrem skillnad är det ju faktiskt inte ;).

Men säger som talaren ovan- inte yngre än min brorsa och han är född sommaren -90! Äldre än mig...Ptja. Gränsen skulle nog vara runt 35 tror jag.....Är ju trots allt 30 i höst :cautious::nailbiting:

Numera hade nog inte yngre spelat någon större roll. (jag är 33). Men generellt inte för många år åt något håll. Jag gillar att man har samma referensram på sin historia. Sambon är fyra år äldre och tidvis märks det att han är äldre men det är nog mycket att han är lillebror och jag storasyster. Han har koll på saker som hände, filmer som släpptes och sådant som jag helt missat som skräckfilmer på åttiotalet jag såg inte en enda när de kom medan han med en sex år äldre bror såg många.

Jag vill inte ha yngre, men skulle inte nobba någon om resten var bra. Det beror på hur han för sig.
Tycker inte om alltför barnsliga killar men helt vuxna är ju inte kul heller.

Jag är 20, pojkvän är 25 och skulle väl kunna gå ner till 18 och upp till 35?

Rent generellt så dejtar jag inte yngre än mig själv, även om det händer ibland då nuvarande är ett år yngre(den enda hittills).
Jag är 26 och åldersspannet är väl 24-40.

Jag är hopplös med sådant, jag fastnar alltid för män som är äldre än mig. Den yngsta jag träffat var 2 månader yngre än mig, då var jag... 23 år kanske? Vi umgicks inte länge alls kan tilläggas. I högstadiet hade jag en jämnårig pojkvän någon månad som jag tröttnade på för att han var för mesig.

Annars har det mestadels varit så att männen jag träffat varit iaf 10 år äldre än mig. Mannen jag umgås mest med nu är ännu äldre, men faktiskt så tror alla att han är ca 30-35 när de först träffar honom, vilket gör att det bara känns lite knäppt allting.

Jag önskar att jag kunde gilla män i min ålder (är 26 nu), men det är nog inte så troligt att det blir så.

Jag är 27 och min sambo är 24. Jag skulle nog kunna dejta någon som är yngre än det, men jag är generellt sett inte intresserad av att dejta alls. Jag tycker att män äldre än 30 är läskiga! :rofl:
Vi är verkligen olika på många sätt du och jag, inte bara när det gäller favorithundar :p

När jag var 20-24 så var yngre ett big no-no för mig med, men idag bryr jag mig inte så mycket om just åldern (jag är 28). Däremot har jag aldrig dejtat eller varit tillsammans med någon som är yngre än mig, eller ens lika gammal som jag. Alla mina partners eller dejter har varit äldre. I vissa fall betydligt äldre, bland annat min längsta relation där åldersskillnaden var 14 år.

Jag är 28 år. Har aldrig fallit för en yngre person eller någon i min egen ålder, men senast jag var singel så var jag 18 och hatade allt vad tonåringar heter så det är väl inte så konstigt. Mellan 15 och 18 så umgicks jag enbart med folk över typ 20 (mest 23-25) eftersom jag tyckte att alla jämnåriga var så otroligt jobbiga och inte alls trivdes i deras sällskap.

Tror att det idag skulle kännas skumt att dejta nån som var lika gammal som eller yngre än min tre år yngre lillebror då jag ser honom som min lilla pluttbrorsa fortfarande. Det är som att alla födda 90 eller senare är för unga trots att jag själv är född 88. Jag vet ju att 90:or fyller 27 i år men när jag ser årtalet så tänker jag fortfarande på dem som tonåringar. :o

Vet inte om jag har nån övre gräns egentligen. Har aldrig tänkt på det så utan det har bara blivit att jag som tonåring helt av mig själv drogs till personer som visade sig vara 5-10 år äldre. Idag har jag ingen aning om vad som passar mig då jag inte umgås med folk. Men det känns som att det är så himla mycket som är viktigare än ålder.

Min sambo fyllde 36 i veckan och jag tror inte någon gissar att det är 8 år mellan oss när de träffar oss.

Jag var avig mot yngre själv också förr. Men... Sen blev jag gammal :D
Jag är 30, min nedre gräns är 25 och övre 40. Nedre känns lite väl ung dock och jag får försöka glömma att det är 90-talister :angel: Övre gränsen är mer töjbar.

Jag var 23 när jag träffade min blivande pojkvän på 37. Hade lite ångest över detta. Men några år senare hänger vi fortfarande ihop med unge påväg.

Åldern är bara en siffra har jag lärt mig.

Jag var 21 när jag träffade min numera sambo som då var 30. Det var för mycket i mina ögon då, men så blev det ändå. :love: Vi har nu hållt ihop i nio år, så helt tokigt var det inte ändå. :up:

Yngre än jag själv har aldrig varit aktuellt för mig.

Jag är 28, sambon 40. Dock ser han betydligt yngre ut, alldeles för bra gener, helt klart orättvist :rofl: när jag träffade honom var jag inte intresserad, han var ju för gammal, haha!

Min åsikt är att åldern är oviktig om man vill samma saker. Tror det hade fungerat dåligt med en man i de nedre 20-åren då jag vill bo på en gård med allt det innebär, tror en yngre person i regel inte hunnit med allt och är beredd att byta det mot ett sånt stort ansvar. :)

Liknande trådar

Relationer Jag använder mig av ett anonymt nick och skulle uppskatta om någon som eventuellt misstänker vem jag är håller det för sig själv. Jag...
21 22 23
Svar
450
· Visningar
34 571
Relationer Som några av er säkert vet så har jag inte haft den bästa erfarenheten av killar. Nu har jag dock träffat två stycken och mitt huvud är...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 982
Senast: melen
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 354

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka