Äldsta katten ni äger/har ägt?

Sv: Äldsta katten ni äger/har ägt?

Min Skogis på avataren är också inne på sitt femtonde år.

En ladugårdkatt blev 19...

Hon kom till gården innan pappa gifte sig och fick barn. Då blev det
før livat inne så hon bestæmde sig før att vara ladugårdskatt på heltid. Pappa sa att hon bara fått ungar en gång, sedan blev hon steril. Kanske bidrog det till att hon blev så gammal... Hon slet inte ut sig på att føda ungar titt som tætt.
Hon fick sækert aldrig avmaskningsmedel eller något sådant, drack jerseykornas feta mjølk och var rund och god i alla fall. Då jag var sex år och hon 19 så fick hon sluta sina dagar. Hon var inte sjuk, bara gammal och trøtt och halvdøv. Hon tålde inte att det kom en yngre førmåga før att hjælpa till med råttjakten! Och gnagare kryllade det ju av i ladugården, så før kattungens skull fick hon sluta. Sån´t ær livet på en bondgård, alla måste gøra rætt før sig.

Farmors gammel katta Lillan blev 19, hon skulle ha fyllt 20 det året men hon slutade äta så hon fick somna in. Hennes mamma, eller om det var syster - minns inte jag var inte född, Kickan blev ungefär lika gammal. Farmors andra katt Trollet blev 17 och hennes dotter Smulan blev 15 år.

Min äldsta är 6 år...

§Zith

Oj vad gamla kisse missar ni har/hade. Söta som tusan var de också :)

min farmor hade en katt som blev 18 år:crazy:och nu har hon en katt som är 12 år(men det märks inte för att hon ser ut att vara som en 17 åring

Senast ändrad av en moderator:

Vår familj skaffade katt för bara 5 år sedan men däremot tänkte jag berätta om min f.d ridskolas katt, vet ej om han lever än.
Han var närmare 25 och kunde fortfarande döda duvor.

Min Birmahane blev 15 år och hade levt med njurproblen sedan han var 5 år fick dyr specialmat som han mådde bra av. En av mina grannar hade en hittekatt som var minst 27 år när ägaren dog och han fick somna in. Mina kattor är 9 och 7 år

Mimmi är någonstans mellan 15-17 år (fd ägarna minns inte exakt :crazy: ). Hon är frisk och riktigt lekfull ibland, men nu på vintern sover hon mest...

mimmi.jpg

Hallå, mormors katt hon blev 21 år och va utekatt

Min äldsta(bor hos pappa) är 15 år!:D Fast det märks, lite trög är hon o ser ut som hundra år!!

Pappa hade en som blev 19 och den som vi fick ärva efter pappa när han dog blev 17.5. Jättepigg till bara några månader innan vi fick ta bort henne, men fick problem med njurarna o blev kraftigt försämrad fort.

Nu har vi; 1, 5 år, 2*13 år, 14 år o 16 år. 16 år sover mest, men är nöjd på alla sätt. De övriga har inte visat några ålderstecken ännu. De katter jag har haft har doch börjat bli gamla vid 15-16, även om ett par (0pappas/katterna jag haft sedan jag var liten) blev äldre än så o var förhållandevis pigga.

Min älsdsta katt blev 15,5 och var en Cornsih Rex pojke

vår äldsta katthona Sia blev 22 år

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
613
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
863
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Som titeln säger. En människa i min närhet (d.v.s. inte jag obviously) vill att deras katt ska få en kull kattungar. Anledningen är helt...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
7 932
Senast: Badger
·
Övr. Katt https://www.tv4.se/artikel/7ezMx6f87yMwzgY0hc3CDk/katt-skickades-ivaeg-i-paket-hittades-100-mil-bort :jawdrop:
Svar
9
· Visningar
1 218
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25