Äldsta katten ni äger/har ägt?

Otter

Trådstartare
Min katt är inne på sitt 15:e år! Älskar sötnosen så mycket :love:
Hur gammal blev/är äldsta katten ni äger/har ägt?

Bild på min Musse :love:
5918922.jpg

Sv: Äldsta katten ni äger/har ägt?

Vilken sötnöt! :love: Otroligt lik mina kusiners katt Dogen, han blev f ö 20 innan han vandrade vidare.

Ca 16,minst 16, vet inte riktigt hur gammal han var när han flyttade in hos oss.

Min första katt blev 17 år gammal och hennes mamma blev 20år!

Hej,
min älskade dam skulle fylla 20 år, men hon fick somna in i maj i år :cry: saknar henne jättemycket! Hon betydde allt för mig..

Min älskade Marissa! R.I.P.

19 respektive 20 år på bilderna! (så fin för sin ålder!) :
http://i77.photobucket.com/albums/j57/hilaro/Marissa/2005_11_10.jpg?t=1166212050

http://i77.photobucket.com/albums/j57/hilaro/Marissa/2006_03_26.jpg?t=1166212402
http://i77.photobucket.com/albums/j57/hilaro/Marissa/Marissa3.jpg?t=1166212478

Han skulle ha blivit 18 tror jag. Fyllde på våren och vi tog bort honom på vintern då åldern tog ut sin rätt.

För längesen, kanske 10-12 år sen när jag var liten så hittade vi våra katt död i hemma så att hon har liksom somnat i lugnt men jag minns att jag såg spår av kattsand som finns i katt toa låda.

SÅ förstod jag att hon har varit på toa innan hon gick till vardags rum och avled där.

18 år blev hon men om hon hade ej cancer så hade hon levt några år till.

24 år. Var både halvblind,döv och senil på slutet. Saker fungerade inte som de borde, så vi tog bort henne.

Vår ena katt blev 17 då hon fick avlivas p.g.a. en tasskada som ej ville läka. Var oförskämt pigg för sin ålder och jagade t.o.m. bort grannens stora dalmatiner från tomten. Hos en släkting finns en katt som de tror är närmare 20 år som fortfarande får kullar.

Vår grannes katt blev 20 år och våran äldsta katt är 11 år.

Mina föräldrars katt som fanns även när jag bodde där är idag 14 år. Det är klar övertid på henne eftersom hon har diabetes och är kraftigt överviktig.

Min egna äldsta katt är väl officiellt min första britt, S*Bergholmens Juliana "Julia". Hon är nu 9 år gammal. Hon är dock överlåten på en annan, men står fortfarande som min.

Min högt älskade huskatt Fia blev tyvärr inte äldre än 7,5 år pga njurarna.

Vår ena stallkatt var 22 år när vi blev tvugna att ta bort henne då hon blivit påkörd.. :cry:
Men det är inte illa för att ha levt hela sitt liv i ett stall som dessutom ligger 50 m från E20!

min kisse som jag är uppväxt med blev 18 innan vi tog bort han troligen hade han fått starr och det skulle kanske bli bra med op. o sen medicin dock var detta en ute katt som inte kom in alla nätter så då blir det svårt o vi tyckte att han levat ett långt o rikt liv o är värdig att avsluta det på ett bra sätt..

"Min" (han bor kvar hos min mamma) äldsta katt är snart 13 år och "still going strong".

21_l.jpg

Vår gammentant blev 18 år. Vi tog bort henne på hennes födelsedag, då hade hon varit blind det senaste året men annars aldrig sjuk eller skadad. Inte vaccinerad och aldrig avmaskad... :angel:

Vår gammeltant blir 17 år nästa år och hennes dotter 14.

Mamma grå, dotter vit

4042439.jpg

min Knodda är 10 år nu :) honär den älsta, jag är ju inte så jättegammal själv :p

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
613
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
863
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Som titeln säger. En människa i min närhet (d.v.s. inte jag obviously) vill att deras katt ska få en kull kattungar. Anledningen är helt...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
7 932
Senast: Badger
·
Övr. Katt https://www.tv4.se/artikel/7ezMx6f87yMwzgY0hc3CDk/katt-skickades-ivaeg-i-paket-hittades-100-mil-bort :jawdrop:
Svar
9
· Visningar
1 218
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25