Aldrig mer en vintervalp....!

Sv: Aldrig mer en vintervalp....!

:rofl: :rofl: :rofl:

DSC_0012-1.jpg

:

En helt underbar bild :love:

Ah vad roligt!! En heeler skulle nog passa dig som handen i handsken, en riktig clown är det. Vi får försöka träffas någon gång så du får klämma lite på Qito I.R.L tycker jag. :)

Nu får jag mer beröm än jag förtjänar, men tack ändå :love:

Men din skrutta var inte så galen när hon kom, som hon varit innan hemma hos er. Åldern hade väl hunnit ikapp henne :D

Jo, lite lugnare var hon ju och det var tur för mig så att jag var beredd att ta hem henne igen. Men sedan kollot hos dig har hon bara blivit trevligare. Det är faktiskt så. :love:

Nu är hon den mest fantastiska hund man kan tänka sig. Tom Jadzia sade det en gång - de värsta valparna blir de bästa hundarna. Nu känns det som om hon hade rätt.

Men visst säger många att deras hundar ändrat sig när de varit här. Men jag tror det beror mycket på att de får bo i en flock och man får se till att hamna rätt i flocken för allt ska fungera och vara roligt (nja konstig förklaring, men kom inte på annat)
De äldre hundarna är bra fostrare på ett mkt bra sätt. Finns det bättre uppfostrare? :)

Jag tror att det är välgörande för alla hundar att bli fostrade av artfränder. Det blir "på riktigt" och helt rätt om de vuxna hundarna är vettiga. Jag tror att det var särskilt bra för vår fröken fräken. Hon är mer säker i möte med andra hundar nu än innan. Det kan säkert bero på åldern också, men att leva i flock har absolut inte varit en nackdel.

/.../Men har tänkt själv på heeler, så jag blir så sugen när du skriver om din och även visar bilder.
Sa i går till min man att när den äldsta här (som är blandning med border collie och schäfer) dör, så köper vi en ny vallhund, en heeler :love:

Din man verkar var en tålig sort så skaffa du en liten räcerhund till honom. :cool:

Själv klarar jag mig bra med att läsa om dessa hundar. Verkar jättefestligt - ehh, på avstånd. ;)

/Priffe som kommer fundera länge innan det kommer en valp till i huset

Senast ändrad:

Ja tack gärna! :) Har en känsla av att det är för stort, jag letar fortfarande efter måttbandet här hemma.

Han var bara nånstans runt 12 veckor där, så det är inte så stort. Annars hade jag en "väst" från ÖoB som funkade rätt så bra när han var pytteliten. Tror den ska finnas kvar i deras sortiment och kostar ett par tjugor.

Sött bustroll du har;)

Liknande trådar

Övr. Hund Nu börjar jag bli desperat här.... Det är så att jag och hunden, whippet på 11mån, flyttade in hos min mamma och mina 2 småsyskon för...
2 3
Svar
42
· Visningar
7 435
Senast: pumah
·
C
Övr. Hund Hej! Jag har tre hundar, alla blandraser. En hanhund på cirka fyra år, hans barn som båda är cirka 9-10 månader(de har olika mammor...
Svar
14
· Visningar
2 755
Senast: Caen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Falsterbo horse show byter namn
  • Ridskoleryttare