Äldre ostartade

Jamtland

Trådstartare
Tänkte bara höra med er allvetande travbukefalister om ni vet om någon travare som varit ostartad men som på äldre dar klappat igång och börjat springa fort-fort?:D

(Inte för att jag har några planer ALLS på att testa min elvaåriga valack som tränar som en gud för tillfället...:angel: )

Jenny

Sv: Äldre ostartade

Nja jag vet inte hur fort det gick.. men Callit of Love startades igång ganska sent och han vann några lopp iaf. Debuterade som 6 åring.

Rival Damkaer! Han startade som ung men var väl ingen stjärna direkt. Sen fick han fart under hovarna o tjänade 8,3 miljoner och vann 46 lopp. Idag är lever han lyckligt ihop med tjejen som passade honom under större delen av sin karriär!

Min gubbes farbror köpte som glad amatör (bytte från islandshäst) en kallblodstravare som endast kvalat som treåring.
Han galopperade tydligen lätt o de förra ägarna hade problem med att balansera honom. Efter några år gav de upp och sålde till ovan nämnda.
Han experimenterar med vikter o se på den, han fick hästen att trava! Så när hästen var åtta år så blev det nytt kval o hästen går o vinner i sin första riktiga start!
Nu är han elva år o har sprungit in nästan 200 000....

Lite nyfiken .. tror ni att ett kallblodssto på 9 år (-97) har en chans emot pållar i dagens läge ?

Hum .. hennes rekord är 38,6m . Startade 2 gånger -04, kvalade -04 ..

Om man självklart börjar träna henne för tävling igen .. tror att det inte vart mer för att hon betäcktes men det var inget föl lr nåt :S Osäker på hur det var .. !

Jag är lite smått sugen på att ta montélicens på henne om ca 2 år och bli min blivande montépålla .. :angel: :bump:

Jag har en som startade första gången som 7-åring. Är 9 år idag och har på 20 starter 12 segrar en andra och ett tredje pris. 207 500kr insprunget så det är aldrig försent:)

Max flukt var väl 6 när han debuterade. Vi har en sexåring hemma som tränar som en gud som ska kvala nu på tisdag :) sen har vi en femåring som bara strular. Men hon kommer nog=)

min gamling kvalade in som 6 åring. före d tokskenade han bara så fort han kom till banan...
kom 3a första starten, vann andra!! plockade efter det 7 segrar!:love:
nu är han utlånad som läromästare åt en 15åring tjej!
han är en pigg, glad och vältränad pensionär :)

Hade våran varit 1 år yngre hade han nog fått göra en minidebut som 12-åring för h*lvete vad han tyckte det var kul att springa och sprang FORT och i jättefin form som 13-åring :eek: Antingen på hösten eller vintern så sprang han ifrån en av traktens tävlingshästar på "gasa rakan" :rofl:

Jag minns från min ungdom Orkan Nibs.
Denne debuterade som nioåring, men han ändå vinna 17 av 77 lopp, och tjäna drygt 200 000.
Mycket pengar för snart 30 år sedan.
Orkan Nibs tränades av karlskogaamatören Bo V Öhman, bror till Börje Öhman, bodenamatören med sveriges mest resvana häst, Mowgli Prophet.

Liknande trådar

Hundträning Hunden min gnäller KONSTANT så fort vi inte är hemma. Hemma säger den nästan aldrig någonting. Men så fort vi åker i bilen, eller åker...
Svar
8
· Visningar
1 210
Senast: Nota
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 679
Senast: Ragdoll
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 565
Senast: Fiorano
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 963

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • *Ulvlek* Ronja Rövardotter

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka