Äldre hund med mat problem!

nice and happy

Trådstartare
Jag har en bordercolli/stövar hane på 11år. Han är väldigt stor i kroppen, men är av den smalare typen. Det har han alltid varit med nu har han magrat av ytterligare på några dagar pgr att han knappt äter nå. Han får doggy hund foder, små bitar. Har försökt blandat i massa mjukmat, maträster, kött mm. Men då slickar han bara på det el äter jätte jätte lite. Han har ingen aptit. Har försökt mata honom menhan blir bara sur & går. Det var varit så i några dagar, kanske 5dagar. Han har tappat apptitetn totalt & eftersom han inte äter så orkar han inte gå så mycket. Han blir trött efter ca 10min, då får man gå hem. Han har varit frisk & kry tills nu. Han har varit lite trött ibakdelen när han liggat still länge & skall resa sig & har lite dålig balans i baken när han försöker leka med boll & andra hundar. Jag tycker så suynd om honom. Är detta ett dåligt teckan på ålern & att det är dax snart? El kan han ara vara lite sluk el av värmen...
Har aldrig haft en sådan gammal hund & är jätte orolig! Han är ju min lilla baby :)

Sv: Äldre hund med mat problem!

Jag tycker inte att du ska vänta ytterligare, åk till veterinären
med din hund och låta dom ta blodprover osv för att se hur det
står till med honom!!!!

Liknande trådar

Hundhälsa Först och främst så har jag kollat igenom hund hos veterinär och jag funderar på att ringa dem igen för att fortsätta fundera, så det...
2
Svar
23
· Visningar
3 885
Senast: Jenka
·
Katthälsa Jag har stora problem med min hon katt. Hon föddes ensam utan syskon, inga döda kattungar föddes utan bara hon. Hon är korsning...
Svar
17
· Visningar
3 075
Övr. Hund Hm.. har ett litet problem.. hon har alltid varit orolig när hon ska äta, hon lixom vågar inte.. och det blev bara värre en gång då...
2
Svar
24
· Visningar
1 916
Senast: MinIan
·
Övr. Hund Min hund, schäfer hanne på snart 3 år, har väldigt svårt att hålla vikten vilket har gjort att jag har fått exprementera lite med olika...
Svar
4
· Visningar
1 177
Senast: QuickStar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka