Äldre engelsk trädgårdsbok

aprilmaj

Trådstartare
För många år sedan hade jag en äldre engelsk trädgårdsbok som jag så gärna skulle vilja hitta igen. (En vän blev kär i den, så jag gav bort den.) Boken handlade om en gammal engelsk dam och hennes trädgård. Man fick följa henne både i bild och text. Det var underbara bilder när hon i långkjol skötte sin trädgård med katter och höns i släptåg. Det var inte en gör så här-bok utan mer en berättelse om hennes liv bland växterna.

Är det någon som vet vad det är för en bok?

För många år sedan hade jag en äldre engelsk trädgårdsbok som jag så gärna skulle vilja hitta igen. (En vän blev kär i den, så jag gav bort den.) Boken handlade om en gammal engelsk dam och hennes trädgård. Man fick följa henne både i bild och text. Det var underbara bilder när hon i långkjol skötte sin trädgård med katter och höns i släptåg. Det var inte en gör så här-bok utan mer en berättelse om hennes liv bland växterna.

Är det någon som vet vad det är för en bok?
Tasha Tudors trädgård? http://www.fagrastradgard.com/tashatudor.html

Det är en så vacker bok att bara sitta och bläddra i ibland. Borde nog lägga fram den någonstans där den är lättillgänglig, länge sedan jag bläddrade i den nu. :)

Rub it in bara :rage: Där sitter ni med min önskebok :arghh:

Skämt åsido, jag har en på gång :up: Hoppas bara att den är så bra som jag minns den. Det låter så på @Martenix :)

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 808
Senast: Imna
·
Äldre Detta är alltså ingen debatt-tråd om rätt eller fel, om för eller emot utan snarare en tråd för de som faktiskt hjälper eller vill...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
17 959
Senast: honung
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 778
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
4 532
Senast: Lilahnee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar