Åldersintyg till hästpass

M

missan

Eftersom jag har en importerad häst utan papper måste jag skaffa ett åldersintyg till hans blivande hästpass. Veterinären sa att jag behövde fixa en särkild blankett till detta som han sen fyller i. Jag har letat men hittar ingen info om detta på nätet.

Någon som vet? Var får jag en sån blankett ifrån?

missan

Sv: Åldersintyg till hästpass

Ett ålderintyg ska ju utfärdas av en veterinär...fråga han igen.

Det finns säkert förtryckta blanketter att beställa någonstans.. Men min veterinär skrev på ett vanligt A4 papper...

Vad munstatusen visade och vilket år hästen enligt tänderna var född. Sen skev hom under och stämplade med klinikens stämpel...

Det var inga problem och ASVH accepterade intyget utan snack....

Hmm, vet menade på att det skulle vara en speciell blankett.Tror ni det räcker med ett intyg av en "veterinär/hästtandläkare" där det står att "hästen är enligt tänder 7 1/2 år" eller krävs det ett särskilt?

missan

missan skrev:
Hmm, vet menade på att det skulle vara en speciell blankett.Tror ni det räcker med ett intyg av en "veterinär/hästtandläkare" där det står att "hästen är enligt tänder 7 1/2 år" eller krävs det ett särskilt?

missan
Det räcker. Min fd hästs papper godkändes utan något som helst krångel.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 080
Senast: Lavinia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 145
Senast: soom
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 638
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 702
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar