Åldersgränser?

M

Muffins

Finns det åldersgränser på att tävla islänning som det gör med ponny? De räknas ju iofs inte som ponny, men hur delas de in då? Tävlar de 12 åriga ryttarna mot de 50-åriga? Tävlar islänningar på 125 cm mot de på 145?

:bow:

Sv: Åldersgränser?

Hej!

Ja, det finns åldersgrupper, Vuxen och undom och du tävlar som ungdom tom. det år du fyller 21. Sedan på vissa tävlingar (tex SM) delas ungdomarna upp i junior (upp till 15) och young riders (from 16).

Hästens storlek har däremot ingen som helst betydelse! Det påverkar inte rörelsemönster och sådant som ju är det som bedöms. ;)

Sv: Åldersgränser?

aha, okej, men man kan alltså tävla samma häst i ungdom som i vuxen? :smirk:

Liknande trådar

Tävling Jag satt (muttrandes) och betalade in avgifterna för att kunna tävla igår… Medlemsavgift, meetinglicens, hästlicens… Det blir definitivt...
2
Svar
39
· Visningar
1 062
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 835
Senast: mamman
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 025
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
712
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V