Sv: åldern sjunker på att skaffa barn???
Jo självklart MEN de finns alltid detta MEN i varje mening=)
Jag tycker och kommer tycka att skaffar man barn gör man de för man själv vill och inte för att andra ska ta hand om de..
Väljer man att inte göra en abort så får man också då se till att HELT själv (pappan och mamman till barnet) ta hand om de man producerat!
De går inte att tänka.. men vadå de går bara man vill.. min mamma kan ju sitta barnvakt medans jag är i skolan och skriver prov, sen kan ju mormor sitta barnvakt då och då så jag kan festa och va med kompisarna mm mm!
De är inte ett moget handlande tycker iaf jag!
Man har alltid ett val även om det nu är en olycka..faktiskt...
Om man inte upptäcker de i månad 7 men om man gör ett grav test varje månad så slipper man få sånna överraskningar!
De är inte bara att skaffa barn lika väl som de inte bara är att skaffa en häst..Man ska väl ha råd att försörja hästen och ge de bästa tänkbara????
Vet en som var 17 år när hon fick barn som var planerat. Åhh de älskade varandra och livet lekte de skulle alltid vara dom..En typisk tonårsförälskelse
De skulle ju gå så bra och sjääälvklart skulle ju hennes mamma ställa upp och ta ledigt från jobbet för att ta hand om sitt barnbarn så hon kunde gå i skolan!
Men hennes mamma vägrade och de hade hon inte riktigt räknat med :smirk:
Ungen kom ut,skolkamraterna vägrade ha en skrikandes unge på lektionerna en unge skriker när den är hunrig mm.
Sånt stör sedan tycker jag inte att ett nyfött barn har på en skola att göra.
Ungen kommer få tillbringa nog så många år där i framtiden iaf :smirk:
Hon fick alltså hoppa av gymnasiet.. pappan till barnet ville inte längre vara pappa så han ha hej då och drog!
Där står hon nu 17 år ensamstående till ett barn utan utbildning och hennes mor gjorde rätt tycker iaf jag.
Anser man att man är så mogen och vuxen att ta ansvar om ett barn är man lika vuxen och mogen att föra sin egen ekomomi och flytta hemmifrån!
Nu var de inte lika roligt längre för alla hennes kompisar fortsatte att festa och levde sin barndom!
Hon satt nu själv i sin lägenhet utan kompisar, utan utbildning!
Hon fick leva på soc och hade knappt till mat hon kunde inte köpa kläder till ungen utan fick åka till uff/myrorna för att köpa kläder
Nu när hon är 22 är hon fortfarande ensamstående går på soc och knarkar för att ens orka leva med den press hon har idag.
Ingen jävel som vill ha henne in på arbetsmarknaden hon har ingen utbildning och måste gå i skolan först 3 år för plugga in gymnaasiet sedan ytterligare några år för att bli de hon nu vill bli.
Hennes framtid ser allt annat än ljust ut måste ajg säga och hennes pencion kommer bli sk fattigmanspencion!
Det kan hon inte för de har hon inte råd med att ta studielån för hon har inte råd att betala tillbaka de sen
Ungen får aldrig leksaker de kan aldrig hitta på roliga saker för de har aldrig pengar. Veckan innan pengarna kommer den 27 gråter ungen av hunger för de är så fattiga och de går ner en massa kilon varje månad innan hon får pengar igen!
Va fan är de för liv att erbjuda ett barn??
Skakar på huvudet...
Hade de handlat om ett djur hade man blivit anmäld för vanvård för länge sedan
Man måste tänka längre än vad näsan räcker ... visst ett barn är gullisnuttigt värre.. MEN dom kostar pengar och inte så lite heller har man inga pengar ska man inte skaffa barn tycker ja!
Hon ångrar inte barnet som hon älskar så klart MEN hon ångrar att hon inte väntade!
Sen så finns de ju de ungar som är födda med silverskeden i käften där deras föräldrar kan anställa en barnflicka till ungen så kan 16 åringen gå i skolan som vanligt.
Sen om de är rätt eller fel tja smaksak
Usch ni får ursäkta jag kan knappt disskutera detta ämne längre.. Känner hur förbannad jag verkligen blir ghaaaaaaaaaa*skriker rakt ut* jag får nog faktiskt lämna denna tråd innan jag exploderar av ilska inte på någon utav er här inne men på själva systemet som är idag!
Jag tillhör väl de gammelmodiga som anser att man ska ta ansvar för de liv man sätter till...
Tack och adjö från mig