Aldente_igen! Har du fått föl ännu?? När kommer årets Nr 2??

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Iglatjarn
  • Startdatum Startdatum
I

Iglatjarn

Känns löjligt att skapa en tråd om nr 2. Men Aldentes skulle ju fått i början av Januari :eek: Nån som vet vart det blev av med Fölungen??

Aldente - hur går det?????? :confused: :confused:
Behöver ditt sto en hejaramsa?? :banana: :banana:

Sv: Aldente_igen! Har du fått föl ännu?? När kommer årets Nr 2??

Nog borde hon väl ha fölat nu tycker jag. Jag är också nyfiken. Såg annars en tråd på Gnägg idag om en som fick ett hingstföl i Fredags den 11/2. Så detta kanske är den tredje.

Hallå, här är jag. Ja, här behövs det hejjar ramsor ,för något föl har jag inte sett än. Hon var betäckt den 3 februari stod det i språngsedlen men jag vet ej om hon har gått med hingsten sen eller hur det har gått till. Jag kan inte holländska så jag kan inte fråga heller. Har frågat förmedlaren A.P men hon vet inte mer än att stoet är UL i slutet av sommaren och konstaterat dräktig. Hon var ju ganska tunn när jag fick hem henne så jag räknade väl med att hon skulle gå över tiden men inte så här länge.
Hon har börjat att bli ganska bred över ryggen men har inte någon jättestor fölmage, men hon måste vara dräktig.....annars har hon väldigt spralliga tarmar.

Ljuger dom för oss tro :confused:
Jag fick ju hem mitt sto samtidigt som du fick ditt, och i hennes papper står det "from 1 april running" och enligt ägaren skulle hon varit betäckt i början av maj. Men jag ser ingen tillstymmelse till mage, och igår hade jag ute min veterinär för en kolikhäst, bad henne titta snabbt på min och hon gissade på ett Juni-föl.... :crazy: Inte för att den veterinären är expert på dräktigheter, men det blir ju svårare att planera sin utfodring när man inte vet :cool:

Hur verkar hennes juver då?

Hon har inget juver , fast jag tycker att russinen har blivit lite slappare och mjukare. Men jag har ju varit där och pillat sen i slutet av november. Fast med tanke på vädret är det ju bra att det dröjer, men det är ju så tråkigt att vänta.... nervöst då jag miste ett fullgånget föl förra året.

Igår kväll trodde jag att hon skulle föla. Hon lade sig och rullade och flaggade med svansen ,hade värkar med jämna mellanrum i kanske en halvtimma, sen slutade det.
Troligen vände sig fölungen så nu är det väl snart dax men hon har fortfarande inte rustat något. Idag får hon stå inne under värmelampan för jag skall jobba.

Kanske på g nu då? Hur långt gången är hon?

hon skulle haft den 3:e januari enligt papprena...
Så det är väl egentligen ingen som vet, nackdelen med att köpa utomlands.

Jag som är uppfödd "med dynga i stövlarna" och en massa gamla hästkarlar omkring mig vet att hästar kan gå 2 månader över utan att det behöver vara något fel... I naturen så går tydligen stona längre tid dräktig om den är mkt dåligt med föda.... Självklart kan våra ston göra så med... För tre år sedan fick vårt nordsvenska sto 5 veckor för tidigt, en helt normal fölunge. Och förra året gick PP över tre veckor(hon som alltid innan fölat på dygnet!!!) Även det fölet såg ut som alla andra.
Så hålla er lugna, jag har sett Aldentes lilla sötnos, det kommer ett föl vad det lider... ;)

Ja, hon var ju inte i något strålande hull och lite almänt skruttig när hon kom så jag är inte förvånad att det har dragit ut på tiden. Är väl inte helt säker på att bet datumet stämmer ändå. Hon är verkligen en liten sötnos med horn i pannan :devil: , men ändå med ett gott hjärta :angel: :love: .

Jag är lugn, hoppas ju på en åt mig själv! Men på henne syns ingen tillstymmelse till juver och hon "ska ha" om 3 veckor. och med den lilla magen (bara putar en aning snett underifrån) så är hon definitivt inte färdigutvecklad! Det blir till att fortsätta vänta....

Vänta...vänta......vänta.....................................är den inte färdig snart?

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 745
Senast: tuaphua
·
Hemmet På grund av lite specifika frågeställningar så väljer jag att skapa en egen tråd i stället för att kapa husköpar-tråden. Som ni vet så...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
8 269
Senast: QueenLilith
·
L
Hästmänniskan Hej! Först av allt vill jag bara säga att jag fattar att det här kanske låter bortskämt och som jag inte är glad för det jag har och så...
2
Svar
26
· Visningar
4 616
Senast: TinyWiny
·
Hästhantering Hej Står inackorderad och det har varit en del flyttar sista året så min häst har stått med lite olika hästar. Tyvärr bits hans täcken...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
9 617
Senast: Emine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar