Albion Style SL

Vet inte om det är den modellen som jag ridit i, men jag har i af ridit i en albion sadel några gånger av dressyr-
modell. Det är den skönaste sadeln jag ridit i hittills!

Himla bekväm sadel, låg åtminstone väldigt bra på den hästen jag red som hade den och så verkar den vara av
väldigt fin kvalité.

Jag har en Albion SL, dressyrsadel som är 2 år gammal. Kanonskön att rida i, man hamnar "automatiskt" i rätt sits. Sadeln är av mycket god kvalité, dock dyr :angel: . Eftersom den är lite nyare är den mjuk i sitsen, vilket är väldigt skönt för sittbenen :p . Sadeln passar min pålla perfekt och den ligger även bra på de flesta typer av hästar, då jag har provat den på några andra hästar som har lite annan rygg än min dam. Min pålla har dock ganska rak rygg och det var problem att hitta en sadel som låg bra.

Liknande trådar

Utrustning Erfarenheter, tankar eller jämförelser kring Rambo Micklem Comfort Girth eller Eric le Tixerant? Väger mellan dessa två främst. Har...
Svar
3
· Visningar
348
Utrustning Hejsan! Jag undrar vad ni som är duktiga på sadlar skulle säga om hur denna ligger och passar på denna rygg? Jag tycker att kurvan på...
2
Svar
22
· Visningar
1 563
Senast: morgaine
·
Utrustning Någon som erfarenhet av halstäcken i fleece? Fungerar det under utetäcke ell
Svar
1
· Visningar
157
Senast: Bison
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
714
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben
  • DIY hästvård