Aladin Z 692

Etoile

Trådstartare
Har googlat lite, men hittar inte så mycket info om denna hingst.
Någon som vet vad han har gjort och kanske även har bild/er på honom? Ev. avkomma?

Sv: Aladin Z 692

*puttar*

Är på G att köpa en häst som har honom som morfar, så det kunde vara kul att få reda på lite mer :)

*Puttar*

Nu är hästen köpt, men jag vet fortf. inte mycket om morfadern, Aladin Z. Allt jag har är stammen...

Vet tyvärr inte mkt om hingsten, men har också en häst med honom som morfar! Supertrevlig med underbart psyke. :)

Hej! Aladin Z är/var född 1982 och är efter Almé Z (vet ej om han lever fortfarande). Han har en rad avkommor i Sverige. Den numer kastrerade hingsten Bartok är efter honom.

Vi har ett jättetrevligt sto efter Bartok som är duktig inom både hoppning och dressyr. Du kan leta vidare på:
www.ASVH.se
och då söka på länken: hitta hästen (eller nåt åt det hållet) och där gå vidare genom att söka på namnet. Lycka till!

Jag har ägt en häst e.Aladin Z. Hade honom i tio år. Han var jättehärlig :laugh: Tävlade upp till MSV dressyr. Han hoppade även bra men jag e en fegis ;) Har även träffat en som jobbade på Zangerzeide då Aladin Z fanns där o han sa att han va jättetrevlig att rida o hantera!
Grattis till nya hästen! Det kommer bli kalas :laugh:

Jag har en häst som har Aladin Z som farfar. Hon är också duktig i dressyren men lite feg när det gäller hoppningen. Hon är otroligt bra i psyket. I stressiga situationer är hon lugnet själv, stressar aldrig upp sig i onödan. man vet precis vart man har henne hela tiden!

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 081
Senast: Piaff
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 576
Senast: ildiko
·
Katthälsa Hej! Jag ska ringa vet o fråga också, men vill även fiska lite svar här. Vi har kikat på en kattunge, som visade sig ha ett tångbett...
Svar
13
· Visningar
955
Senast: Mojma
·
Hemmet Vår lilla stuga har hemsnickrad köksinredning av - mestadels - furu. Köksluckorna är s.k. spegelluckor, där själva spegeln är plywood. I...
Svar
7
· Visningar
326
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Hjälp!