Hej och tack för era svar.
Kan berätta att roten fortfarande flyter som en korkek
Har ett stort kar i hästarnas sommarhage, skall ta med det hem ieftermiddag och prova att sänka ner det där. Man märker dock att den förlorar lite i flytkraft varje dag, men jag vill att det skall gå fortare......
Vågar inte lägga sten på det i akvariet då jag är rädd att dom skall trilla av och spräcka glaset, är maniskt rädd för vattenläckor.
Håller med. lägg inget på, för har roten mycket flytkraft kan den fara iväg med en väldig kraft.
Har inga fiskar än, och vet inte riktigt vilka jag vill ha. Tidigare hade jag ett stimm med pirayor, men det är lite tråkigt med endast en sort. Har funderat lite på muränor, någon som har erfarnhet av dem? äter de alla de andra oxså?
Deras problem brukar snarare vara att de inte äter alls, och sedan dör de. Sötvattensmuränor alltså. Saltkusinerna är mindre kräsna, men de passar ju inte i det akvariet.
Ciklider är färggranna men jag har fått för mig att de är små sabotörer av växter m.m. har jag fel?
Ciklider är ett oerhört stort släkte. I ditt avarium kan du titta på släktena Microgeophagus, Apistogramma, Nannacara, Biotecus, Pelvicachromis, Laetacara tex. Ingen av dessa blir superstora, och de är relativt fredliga när de inte vaktar smått. Inga växter äter de heller. (Googla på namnen och bilder)
Så fram med fisk förslag, gärna lite ovanliga och färglada, (har en budget på ca 3000 kr för fisk.
I färg tycker jag många regnbågsfiskar är överlägsna.
/babe