Akvarieväxter

N

Naggur

Nån som har bra tips på hur man får akvarieväxterna att stanna på botten?=) Dom har en tendens att flyta upp hela tiden=(
Vill inte fylla halva akvariet med sand så fiskarna inte får plats att simma ju=)

Sv: Akvarieväxter

Såg att du "väntat" på tips i en månad nu. Stackare! Ett tips är att putta upp gruset i bakkant så att det blir en lutning på det hela. Detta borde göra att du har mer grus i mot bakväggen och där har du lättare att få ner växter speciellt större exemplar. Denna grusförflyttning är dessutom väldigt estetiskt tilltalande då det gör att akvariet ser större ut.

Sen är det ju en teknik med handen för att få det bra, men de får du öva på! Göra en grop och placera växten där innan gropen rasat igen och sen ta över gruset.

kul att nån svarade=)

Jag gjorde en grop å satte ner växten i å byggde som en kulle över. så får man göra om lite då och då eftersom sanden flyttar sig=)

Dom firrarna jag har nu får tuppjuck så fort man visar sig=) nervvrak, så sanden flyger när dom simmar i panik=)

Hade ciklider innan å de va omöjligt att få en växt att stanna i sanden:devil:

Liknande trådar

Övr. Barn Nu börjas det, tjatet om att åka och bada med kompisar. 🙈 Sonen är 11 år, fyller 12 i december. Varit/är sen i motoriken och väldigt...
2
Svar
36
· Visningar
2 920
Senast: Thaliaste
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 817
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 154
Senast: Gunnar
·
Fritid Vill dra på nån liten semester i sommar. Har i tanken att åka till Järnvägsmuseet i Gävle, så sambon kan få se det med. Men sen tar det...
Svar
2
· Visningar
313
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Dressyrsnack 17