Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
om du åker till akvarielagret kan du kolla om dom har några red lizard whiptail hanar ?Alltså, jag har så mycket inredning till akvarium som inte passar in i mitt akvarium! Framförallt har jag jättefina stenar och massor av smårötter. Stenarna är dock väldigt glansiga och finputsade, det känns inte som att de passar ihop med mitt "växter överallt som en miniskog"-akvarium.
Så. Nu börjar jag fundera på vilken stil man skulle ha i ett mini-räkakvarium. För jag har ju faktiskt fler akvarium... Ehm. Ja...
Imorgon eller fredag, då blir det akvarielagret för mig!
Vad matar du räkorna med?Grisfian (ja, det är nästan alltid hon) bara måste kolla om det är något gott så fort räkorna får mat! Räkorna är förvånansvärt obrydda men är hon för jobbig och närgången (eller om resten av miniöringarna börjar undra de med) så tar de sin bit och springer!
Jobbigt när man är pytteliten och godbiten man lagt beslag på är för stor!
Visa bifogad fil 128004
Hej. Jag har Platy och Kampfisk samt Otocinclus i mitt akvarium. Har i nuläget ingen hane, då platyhanen dog. Skulle jag alltså kunna skaffa en Kampfiskhane och ha tillsammans med de övriga? Har ett 110 liters akvarium med 3 kampfiskhonor, 3 platy (varav en är baby, så vet ej könet) och 2 Otocinclus. Olika växter och stenar samt vackra snäckskal.Det hade jag när jag hade akvarium som ung. Hade (om jag kommer ihåg rätt) guppy, platy och pansarmalar med en kampfiskhane och två kampfiskhonor.
Så länge man inte har två hanar ihop ska det väl gå bra, som jag förstått. Och så länge de andra fiskarna inte biter sönder de långa fenorna på kampfisken
Hej. Hur har du lyckats få nivåskillnaden? Vad har du för kant? Gillar det jättemycket!Så här blev mitt kar. Växterna måste givetvis växa till sig men känns som en bra grund
Visa bifogad fil 62494
Jag har inte haft akvarium sedan jag var tonåring så ta mitt svar med en nypa salt och dubbelkolla med någon som vet säkert. Men jag tror det borde gå bra.Hej. Jag har Platy och Kampfisk samt Otocinclus i mitt akvarium. Har i nuläget ingen hane, då platyhanen dog. Skulle jag alltså kunna skaffa en Kampfiskhane och ha tillsammans med de övriga? Har ett 110 liters akvarium med 3 kampfiskhonor, 3 platy (varav en är baby, så vet ej könet) och 2 Otocinclus. Olika växter och stenar samt vackra snäckskal.
Räkpellets, små stickor som sjunker till botten. Jag har denna just nu. Ger dem inte så ofta dock, de har alger, fiskmatsrester, biofilm och catappalöv att äta annars men de tycker pelletsen är allra godast. De är sjukt söta när man sticker ner en bit till en räka med pincett och de tar emot den med sina små klor. Måste filma det någongång!Vad matar du räkorna med?
Jag ska försöka leta upp en bild jag vet att jag har på kanten där man kan se konstruktionen. Risken finns dock att jag glömmer så påminn mig om inget kommer i helgenHej. Hur har du lyckats få nivåskillnaden? Vad har du för kant? Gillar det jättemycket!
Tack för svar. Blev två gula Platyhonor och en Blå/silvrig Platyhane i dag. Så nu har jag åter igen 9 fiskar. Kanske blir det en Kampfisk hane när jag hittar den rätta.Jag har inte haft akvarium sedan jag var tonåring så ta mitt svar med en nypa salt och dubbelkolla med någon som vet säkert. Men jag tror det borde gå bra.
Och det är vad jag vet bara kampfiskhanar som slåss med varandra, så om den lilla playn är en hane borde det inte påverka.