Jag funderar och funderar på räkor. Har skaffat mig RO filter, tds-mätare, två nanokar m.m. nu men det kommer dröja tills (eller ens om) det blir några fancy räkor här.
Först och främst ska 30 liters kuben få agera yngelkar. Kanske kommer amanohanarna (som inte blir så stora) förvisas dit senare också.
Låt tanten vara din lille spillevink (!!) hon har ju redan tusen bullar i ugnen!?
Än sålänge så håller jag bara på och kollar upp info och olika räksorter. Av neocaridina så är Blue Dream min favorit!
I övrigt gillar jag rött och prickigt på räkor. Kardinalräkan är en av de allra tjusigaste tycker jag:
Men de är tydligen väldigt svåra och mycket petiga med vattenvärdena. De är dessutom utrotningshotade i vilt tillstånd vad jag förstått, så några sådana kommer det inte bli för min del. Så vackra och söta små varelser dock.
Men Galaxyräkor hoppas jag att det kan bli!
Har tyvärr inte hittat någon som säljer riktigt fina (enligt mig då, jag vill bara ha jättemycket prickar och djup färg) men det kanske dyker upp framöver.
Häromkring verkar Red Fancy Tiger räkorna vara brokigare än Galaxyna, så om jag inte hittar prickiga Galaxys så är de definitivt ett alternativ:
Hittade även dessa och blev stormförjust för de ser ju ut som små flugsvampar!? Pinto Spotted Red Head:
Dessa vet jag dock inte hur sjutton jag ska få tag i? Men ha-begäret blev väldigt stort!