Akvarietråden lll

Status
Stängd för vidare inlägg.
Monstret växer så det knakar

Bifogade filer

• 20230730_184728.webp
    20230730_184728.webp
    117,8 KB · Visningar: 37
Tjuvkikar-Fenella är min favorit Fenella! 🥰
01.fenella203448928.webp

Hon kikar ut och smyger försiktigt fram från sina gömställen när man närmar sig karet. Klätterfiskarnas sätt är så behagligt, de är så lugna och lättsamma, men nyfikna. Och jag älskar deras rörliga ögon! <3

Jag älskar toffsalger, tycker de är så himla fina när det bli mattor av dem på rötterna så jag försöker få dem att trivas så gott jag kan.

Tyvärr tycker Sayid också om dem, typ de enda algerna han kan tänka sig att skrapa bort!
03.sayid115628.webp

Tack för tipset med stick-on-glas-tabletterna @Sel! Alla småttingarna älskar dem!

Jag sätter små bitar av dem högt upp vid ytan och så tar rasbororna och sliter loss bitar och galaxyn står längre ned och tar allt som flyter iväg.

Min favoritgalaxy "Grisfia" tänker dock inte vänta på att bitar ska flyta till henne dock utan simmar ända upp och äter med rasbororna:
Grisfian210950722.webp

Tycker den här low grade räkan är väldigt snygg den med: :heart
Crs94119.jpg

Det är lite roligt att de inte är helt "perfekta" utan har lite mer variation i teckningen tycker jag.

Jag funderar på att skaffa mig RO och ett (eller två :p) nanokar och ha Fancy Red Tiger eller Galaxy räkor i. De kan få fungera som yngelkar först isf tänker jag.

Jag funderar och funderar på räkor. Har skaffat mig RO filter, tds-mätare, två nanokar m.m. nu men det kommer dröja tills (eller ens om) det blir några fancy räkor här.

Först och främst ska 30 liters kuben få agera yngelkar. Kanske kommer amanohanarna (som inte blir så stora) förvisas dit senare också. :o

Låt tanten vara din lille spillevink (!!) hon har ju redan tusen bullar i ugnen!?
Spillevink91316.jpg

Än sålänge så håller jag bara på och kollar upp info och olika räksorter. Av neocaridina så är Blue Dream min favorit!
rs=w:1200,h:1200

I övrigt gillar jag rött och prickigt på räkor. Kardinalräkan är en av de allra tjusigaste tycker jag:
cardinal-sulawesi-shrimp4.webp

Men de är tydligen väldigt svåra och mycket petiga med vattenvärdena. De är dessutom utrotningshotade i vilt tillstånd vad jag förstått, så några sådana kommer det inte bli för min del. Så vackra och söta små varelser dock. :heart

Men Galaxyräkor hoppas jag att det kan bli! 😍
135009.jpg

Har tyvärr inte hittat någon som säljer riktigt fina (enligt mig då, jag vill bara ha jättemycket prickar och djup färg) men det kanske dyker upp framöver.

Häromkring verkar Red Fancy Tiger räkorna vara brokigare än Galaxyna, så om jag inte hittar prickiga Galaxys så är de definitivt ett alternativ:
Red-fancy-tiger.jpg

Hittade även dessa och blev stormförjust för de ser ju ut som små flugsvampar!? Pinto Spotted Red Head: 😍
Pinto-Spotted-red-1.png

Dessa vet jag dock inte hur sjutton jag ska få tag i? Men ha-begäret blev väldigt stort! 😍

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024

Omröstningar

Tillbaka