Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
De är så otroligt fina!Miniöringarna är inte lätta att fånga på bild de heller, lite större men de rör sig desto mer.
Visa bifogad fil 124256
De där är ju så ljuvliga! Vilken art är det du har?
Amanoräkor. Det finns typ ingen bättre algätare än dessa. Väldigt effektiva, outtröttliga och de äter alla typer av alger.Det här med algätande fiskar... Vilka sorter upplever ni är bäst att ha? Om/när jag någon gång skaffar akvarium så vill jag ha några effektiva och lättskötta, så att inte hela akvariet blir grönt av alger (jadå, jag vet att det påverkas av andra saker också, men tänker att en duktig algätare är bra att ha ändå?).
Som det ser ut nu tänker jag mig ett ca 100L stort akvarium med massor av växter, gömställen och roligheter för fiskarna. Av de fiskar vi har på jobbet så är fjärilscikliderna favoriter för stunden, men det kanske slutar med att jag köper något helt annat om det finns något roligare/mer passande.
Äsch. Sker detta i affekt. Självklart finns det bra säljare också, alla kan bara inte vara experter på precis varenda art. Kan tänka mig att personen som sålde räkorna till mig verkligen trodde att hen håvat upp honor till mig och helt enkelt inte var så bra på att könsbestämma dem som hen trodde, för att det oftast inte är av större intresse vilket kön de har. De är skittrevliga, mycket kunnigare än mig i övrigt och har otroligt fina räkor.Och det kanske inte gör så jättemycket att tanterna får herrsällskap igen men det är så tröttsamt att aldrig kunna lita det minsta lilla på någon som säljer akvariedjur.
De är snyggaJag funderar på att starta en black worms och dafnia kultur. Dario darion verkar gå rätt hårt ut på allt vad smådjur heter i akvariet och jag oroar mig för att det tillslut kommer bli ont om mat för honom. Sen äter han väl yngel och räklingar (om det kommit några från crystal red räkorna, har inte sett några sådana dock) men resten av fiskarna jagar ju också, speciellt miniöringarna, så det känns bäst att kunna erbjuda foderdjur som faktiskt kan etablera sig i karet då och då också. Just nu slänger jag i nykläckt artemia men jag har inte sett honom äta dem, resten av fiskarna går fullständigt bananas på dem dock!
Det ser ju väldigt mycket bättre ut än när han kom (tycker jag?) men det ska ju hålla sig så också.
Visa bifogad fil 124639