Akut recepthjälp!!!

Milene

Trådstartare
Hej!! Står just i köket och ska enligt receptet "vispa creme fraiche till en tjock kräm". Vispar och vispar, men TJOCKT blir det definitivt inte... Vad ska jag göra, receptet är nytt för mig, går det öht att vispa creme fraiche till en tjock kräm???

Ber någon svara snabbt!!!

Mvh Milene

Sv: Akut recepthjälp!!!

Har aldrig hört att man kan vispa creme fraiche till tjock kräm. Trodde det var tvärtom. Om man vispade den för mycket så blev den tunn. Ska bli intressant om nån har svar.

Om det är fullfet creme fraiche så går den att vispa som vispgrädde, men man måste vispa in luft precis som med grädde.

Vanlig creme fraiche (ej lätt) går att vispa tjock, först blir den dock tunnare sedan tjocknar den. Kanske tar lite längre tid än vispgrädde.

Liknande trådar

Kropp & Själ I helgen har jag tävlat. Vita ridbyxor och tajt kavaj. Sen jag skadade mig och blev sjukskriven för snart tre år sen har min kropp...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
14 058
Senast: manda
·
Hundträning Hej, Som vissa kanske läst innan har jag en 10 månaders ESS Jag behöver lite tips och råd kring just nosaktivering. Jag skulle hemskt...
Svar
11
· Visningar
898
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 170
Senast: lizzie
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 253
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar