Akut hjälp!!!

KallblodSthlm

Trådstartare
Hej!

Jag söker jobb o har fått frågan;
"hur mkt vill du ha i lön" :eek:
O ja hade inget svar, så min fråga e hur mkt brukar ni få per timme?
Eller hur mkt har ni hört att man tjänar? :p

Alla svar e av intresse :bow:

Måste ge henne ett svar innan tisdag :)

Sv: Akut hjälp!!!

Först och främst, vad är det för jobb? Det är rätt väsentligt att veta vad det är för jobb det handlar om, då det kan skilja oerhört i lön mellan att t.ex. vara en hästskötare/stallflicka på en ridskola och vara stallchef på t.ex. Flyinge.

Eller hur mkt har ni hört att man tjänar? :p

Alla svar e av intresse :bow:

Jag har hört att riksdagsledamoterna tjänar 50000 eller nåt.

Skämt åsido, vad är det för jobb? Hur gammal är du och hur lång erfarenhet har du? Sånt brukar ju väga in i hur mkt lön man får.

Du kan ju kolla på fackets hemsida hur lönerna ligger till.

Som de andra frågat undrar även jag vad det är för jobb?

Jag jobbar halvdagar i stall som hästskötare, mån-fre. Får ca 25kr/timma. Det är inte alls mycket, men å andra sidan är arbetet inte jättetungt, och jag tycker det är otroligt kul på min arbetsplats, trivs väldigt bra. Ser det som en chans att lära mig mera, samt tjäna lite extra pengar som lätt går åt nu på sommaren.

Jag arbetar som arvodist (timanställd) som "städare" på underhållsavdelningen (så att säga) RTAB (entreprenör som kör lokalbana i norra Stockholm). Kort sagt - jag städar tåg.
Jag har en grundlön på 126,58:-/timmen. På det tillkommer OB-tillägg (enkel: 16,80:-/timmen, storhelg: 84,35:-/timmen), samt semesterersättning på 12%.

Jag ska jobba som vanlig stalltjej, mocka X antal boxar, utsläpp, städa stallet osv.
Jag e 20, de e ett mindre tävlingsstall med inackordering =) Har typ 3 års erfarenhet av stalljobb, så ja e ganska ny inom de :p

Kontakta kommunal så kan de hjälpa dig med vad en avtalsenlig lön är. Sen är det upp till dig om du tycker den räcker men det kan vara bra att veta vad du minst ska ha i timmen.

Stalljobb brukar ju ge rätt dåligt betalt, har dock ingen erfarenhet själv så mer specifikt kan jag inte säga.

Dock kan jag själv säga (18 år utan erfarenhet) att jag hade inte jobbat för under 50kr/timme, oavsett vad det var för jobb. Sedan har jag dock det bra eftersom jag har jobb "när jag vill" då jag fotar skor åt brandos.se och tjänar 135kr/timme, hade situationen varit annan och jag verkligen varit i stort behov av pengar hade jag väl tagit vad jag fått. :p

Jag ska jobba som vanlig stalltjej, mocka X antal boxar, utsläpp, städa stallet osv.
Jag e 20, de e ett mindre tävlingsstall med inackordering =) Har typ 3 års erfarenhet av stalljobb, så ja e ganska ny inom de :p

När jag jobbar i stallet på mindre ridskola får jag 105 kr/timmen.

Minimilönen kan ju vara olika på olika arbetsplatser. Men klart det kan vara bra att veta vad lönerna är på andra arbetsplatser även om det inte finns någon lagstadgad minimilön.

:p

när jag jobbade i stall så fick jag ca 33 kr i timmen, 250 kr om dagen inklusive körersättning för 6 mil. jobbade mellan 7 och 13.

i ett annat stall som jag mest hjälpte till hos fick jag 200kr om dagen när de var iväg på tävlingen och jag hade då hand om 11 boxar och all skötsel under dagen. men sen så fick jag använda deras ridbana gratis.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hej! Gammal användare som vill vara anonym. Pågrund av förändrad ekonomi samt lite annat trassel så har jag sökt bistånd från soc för...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 990
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 287
Senast: lizzie
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 781
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 872
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka