Akut fråga - förlåt för felplacering.

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Jackie Brown
  • Startdatum Startdatum
Sv: Akut fråga - förlåt för felplacering.

Tycker jag också. Och det är nog första gången i mitt liv jag blir glad över att någon ringer kl 23 på kvällen en arbetsdag! :love:

Fick dock ta ledigt idag ändå. Måste ringa runt för att få rätt på vad det är som hänt.

Kom ihåg att vad som står i STC:s register inte juridiskt kan ge någon annan äganderätt till din häst.

/Juristen

Har pratat med STC idag, de var mycket förstående (kanske är inte detta första gången något liknande händer?) de skulle skicka över kopia på alla papper runt ägarbytet på hästen.

Bytet är stoppat tills att jag sett papprena och godkänner, alt. nekar uppgifterna.

Eftersom jag inte sett några papper och VET att jag inte skrivit under några, så känns situationen mest olustig.

Nu verkar allt klarna iaf, och jag vet att fodervärden är en klippa!

Har pratat med STC idag, de var mycket förstående (kanske är inte detta första gången något liknande händer?) de skulle skicka över kopia på alla papper runt ägarbytet på hästen.

Bytet är stoppat tills att jag sett papprena och godkänner, alt. nekar uppgifterna.

Eftersom jag inte sett några papper och VET att jag inte skrivit under några, så känns situationen mest olustig.

Nu verkar allt klarna iaf, och jag vet att fodervärden är en klippa!
ooooh så skönt!!:banana: :banana: :banana: :bow: hoppas du sätter dit skurken ordentligt!:mad:

Det kommer vi göra. Fodervärd har också beställt kopia och vi ska båda göra en polisanmälan, eftersom vi båda blivit utsatta för urkundsförfalskning. Eftersom vi har egna avtal är det ju en lätt sak att avgöra om vi skrivit under eller inte.

Det kommer vi göra. Fodervärd har också beställt kopia och vi ska båda göra en polisanmälan, eftersom vi båda blivit utsatta för urkundsförfalskning. Eftersom vi har egna avtal är det ju en lätt sak att avgöra om vi skrivit under eller inte.

:bow: :bow: :bow: :bow: vill du får du gärna fortsätta uppdatera, iallafall är jag väldigt nyfiken på hur det utvecklar sig för er! fortsätter hålla tummarna!:bow:

hur har de gått ?

Ja, hur har det gått? Här är vi nyfikna....

Tjatar lite ........ Har det löst sig?

Jag tjatar med :angel:
Nyfiken på hur det går :rofl:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 792
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 321
Senast: lirco11
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 784
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 635
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix