Akut fråga - förlåt för felplacering.

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Jackie Brown
  • Startdatum Startdatum
J

Jackie Brown

När du gör ett hästägarbyte i STC skall både ägare och nya ägaren skriva under? Eller?

Vad gör jag om jag helt plötsligt en dag får hem ett brev från STC där det står att det skett ett ägarbyta på min häst.

Jag har inte skrivit under någonting.

Sv: Akut fråga - förlåt för felplacering.

När du gör ett hästägarbyte i STC skall både ägare och nya ägaren skriva under? Eller?

Vad gör jag om jag helt plötsligt en dag får hem ett brev från STC där det står att det skett ett ägarbyta på min häst.

Jag har inte skrivit under någonting.

Nja, du ska också skriva under.

Det beytder alltså att vem som än gjort detta ägarbyte förfalskat min underskrift.

Går det att anmäla?

Jag är mycket, mycket, chockad.

Förstår att du är chockad, ring STC det första du gör i morgon!

Ska göra det, ringde det första jag gjorde när jag kom innanför dörren med deras öppettider är bara till 16:00, gissa om jag inte kommer sova gott inatt. :crazy:

Försöker desperat att få tag i fodervärden. Pratade med henne för några dagar sedan, då hörde jag inget om det här.

Har inte kvar hennes nummer, dum som jag är har jag inte det uppskrivet utan det försvann när min mobil brann (!) upp.

Är du ensam ägare, eller företrädare för några stycken på hästen?

Jag är ensam ägare.

Gå in på Travsport.se o kolla vilken som står som ägare då

Har kollat det och det står att uppgifter saknas.

Har även ringt polisen nu, talat med dem. Och jag ska ha underlag från STC innan jag kan göra en anmälan.

Så i morgon blir det att ta ledigt från jobbet och få hem min häst igen.

Känns trisst, mycket trisst, för kvinnan som lånar honom har haft honom under två års tid och vi har aldrig haft några problem innan, hon har haft 120% av min tillit och pang! Det här.

Hoppas det reder sig,berätta gärna hur det går.

Jag tror jag vet vilken häst du menar. Såg att uppgift saknas och undrade ju naturligtvis varför

Ja, du vet vilken häst det rör sig om. Dig var jag precis på väg att PM:a pga just det här och en annan ouppklarad skuld jag har till dig.

Planen var att hästen skulle komma hem snart.
Uppenbarligen vart den planen ändrad.

Just nu är jag påväg att gå upp i atomer, och sambon är på mig om att jag inte får ta ledigt från jobbet i morgon för att reda upp det här.

Vad jag fattar som så finns det olika sidor i den storyn, jag har sett bilder på honom och han är väldigt fin och tävlar bra i hoppning..men har du ett fodervärdsavtal som går ut så kan du ju bara hämta hästen, annars är det ju synd när han är så duktig och på G ( hoppat 90 felfritt)

Det är alltid tragiskt när det ska bli väsen när man gett bort en travhäst.... När saker o ting inte funkar som man tror. Hästen har det iallafall bra nu, för mig är det huvudsaken.

Jo, jag vet hur bra det går gör honom. Har jämn kontakt med fodervärden och hon skickar med jämna mellanrum bilder. Han trivs kanon där och jag har vart otroligt tacksam för att fodervärden funnits där.

Finns ju alltid två sidor på ett mynt, och jag hoppas kunna lösa detta på bästa sätt, fortast möjligt.

Ringde precis en minst lika förvirrad fodervärd och frågade vad fan som pågick, hon hade också fått papper från STC, och hon har inte heller skrivit under någonting.

Så i morgon måste vi sätta oss och få reda på hur detta gått till.

En sten föll från mitt hjärta, kändes hemskt att misstänka någon som jag har haft sådant förtroende för såpass länge.

Jag har faktiskt gjort det en gång då jag hade en gammal travmärr. Eftersom jag trodde att hon såldes vidare o att hennes förra ägare som stod som ägare enligt STC:s register då skrev jag ett brev som de hade sagt åt mig att jag skulle vilket jag oxå gjorde o då var det ju lätt!
Sedan tror jag ju att dom skickade ändå ett brev till den föregående ägaren.
Därefter tog jag kontakten med honom, o han sa att han sålde henne till den där familjen (som jag köpte märren av) i tron om att hon skulle få ha det bra....Men jag fick ju bara höra endel lögner av familjen, enligt dom hade märren haft ett antal olika ägare under årens lopp vilket var inte sant alls.

Hur det är idag vet jag inte,men jag tror faktiskt att dom på STC kommer kräva att föregående ägaren skriver under oavsett om hästen inte ägs av denna föregående ägare.

I mitt fall var det lite krångel, o det var 7-8 år sedan då.
Andra märren vet jag inte riktigt hur dom gjorde, men dom "förmedlade" iallafall ägarbytet som jag skrev under o sedan postade väl dom detta till märrens förra ägare, som skrev under eller nåt sånt.
Men förra ägaren fick iallafall ett brev där dom bekräftade att jag är nya ägaren.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 792
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 321
Senast: lirco11
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 784
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 635
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix