Jag köpte min Fitbit Charge i mars och har använt den oavbrutet till september, där efter har den mest fått ligga och vila - borde kanske vara dags att starta igen.
Jag har haft den på mig i princip dygnet runt, tycker den fungerar bra som mätare för vardagsmotionen och sömnen. Med Fitbits egna sida/app, så kan man språra mer, den går att koppla till flera olika motionsappar som myfitnesspal, runkeeper mfl.
Det ska även fungera att registrera träning, men det tyckte jag den inte riktigt klarade av, då tyckte jag det var bättre att köra runkeeper och sedan synka de två.
En av sakerna som stör mig lite är att den ska vara "vattentålig", det ska alltså gå att ex tvätta händerna utan att ta av den. Min har dock släppt lite i limmet på armbandet, och det ser inte helt snyggt ut. Jag sitter och funderar över om det är värt att försöka reklamera i dagsläget - den fungerar ju fortfarande som den ska.
- Min man råkade glömma den på sig några gånger i duschen och det klarade den ett par gånger, sen slutade displayen fungera - men den registrerade och synkade fortfarande som den skulle. Efter ett par oplanerade duschar till, så har limmet i den släppt nästan helt, så nu går den inte att använda längre tyvärr.
Vi har även Fitbits våg, som också synkar och registrerar vikten på din profil - det är nästan den här funktionen som jag tycker bäst om efter sömnschemat som man kan kika på. Det är så skönt att kunna följa sin viktkurva med bara ett par klick.
Så skulle jag rekomendera en likadan - Ja det skulle jag, jag tror dock att det lätt kan bli en pryl som man använder ett tag och sedan glömmer bort. (säger hon som just letat fram den och lagt den på laddning...)