eventingmania
Trådstartare
Finns det några aktiva hingstar idag som kommer ur F2 familjen? Vilka?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mamman till Demand tillhör F2 men han kastrerades väl nyligen. Finns kanske på fryst.Finns det några aktiva hingstar idag som kommer ur F2 familjen? Vilka?
Det var Demand som jag snubblade över av en slump och som fick mig att funderaMamman till Demand tillhör F2 men han kastrerades väl nyligen. Finns kanske på fryst.
Bergsjöholms Valbonne
Shizeido GJ
Dessa är dom jag kommer på nu, inte säker på hur aktiva Valbonne och Shizedo faktiskt är men finns säkert fler. Så kanske inte till så mkt hjälp ialla fall
Det var Demand som jag snubblade över av en slump och som fick mig att fundera
Men hittade precis en Saint Louis född 2016 (St. Schufro - Zack - Don Schufro) som verkligen föll mig i smaken men är lite fundersam på hans bedömning där man använt något väldigt många gånger..
Exteriör: Typ 9,0 HHB 8,0 Extremiteter 7,0 Skritt 8,5 Trav 7,5 = 40,0 poäng.
Ädel, långlinjerad och lätt. Lång välformad hals, liggande bogar, något grund bål, lång något öppen ländrygg, välformat kors. Något intåad och vinklade hasar. Rörlig, aktiv och taktmässig skritt. Taktmässig och lätt trav.
Är det någon som vet om han först och främst verkligen är godkänd? Och varför han i sådana fall inte (baserat på mina kunskapsnivå om att söka på Språngrulla) är i avel?
Corona har ju ställt till det en del. Har precis upptäckt att Saint Louis har en morbror efter Quaterback som verkar blivit godkänd i samma veva. Hur mycket jag än gillar Quaterback så är det något med hans avkommor som får mig att ta avstånd.Aha ok. Kan vara slumpen att man ha använt ordet något mycket. Han har ju stamboksnr och på blup står det avelsvärdebokstav G 2020.
Testryttarna uttalade sig om att han var både trevlig att rida och att se på under Bruksprovet i år. Lövsta skrev i mars att han skulle ingå i deras program men det har kanske inte varit intresse på honom så att de har löst en ordinarie licens?
Det var Demand som jag snubblade över av en slump och som fick mig att fundera
Men hittade precis en Saint Louis född 2016 (St. Schufro - Zack - Don Schufro) som verkligen föll mig i smaken men är lite fundersam på hans bedömning där man använt något väldigt många gånger..
Exteriör: Typ 9,0 HHB 8,0 Extremiteter 7,0 Skritt 8,5 Trav 7,5 = 40,0 poäng.
Ädel, långlinjerad och lätt. Lång välformad hals, liggande bogar, något grund bål, lång något öppen ländrygg, välformat kors. Något intåad och vinklade hasar. Rörlig, aktiv och taktmässig skritt. Taktmässig och lätt trav.
Är det någon som vet om han först och främst verkligen är godkänd? Och varför han i sådana fall inte (baserat på mina kunskapsnivå om att söka på Språngrulla) är i avel?
Var det med eller utan publik? Typ har någon/du sett honom live?Saint Louis godkändes på årets bruksprov.
Corona har ju ställt till det en del. Har precis upptäckt att Saint Louis har en morbror efter Quaterback som verkar blivit godkänd i samma veva. Hur mycket jag än gillar Quaterback så är det något med hans avkommor som får mig att ta avstånd.
Men jag gillar verkligen mödernet på de här två. Något att fundera på till nästa säsong
Var det med eller utan publik? Typ har någon/du sett honom live?
Jag har nog redan checkat ut för helgen för jag missade helt kopplingen till DemandJa precis, mormor Delight är mamma till 2 godkända hingstar.
Haha, äh man kan inte hålla koll på alltJag har nog redan checkat ut för helgen för jag missade helt kopplingen till Demand
Ja det är ju inte lätt med något så här långt under det här dyngåret som stavas 2020. Man får helt enkelt hoppas att 2021 blir bättreLäste någonstans att de valde att inte ha honom ( eller Yvonnes egna godkända hingst) i avel i år då det är så svårt att marknadsföra dem iom inställda tävlingar och hingstvisningar
Mamman till Demand tillhör F2 men han kastrerades väl nyligen. Finns kanske på fryst.
Bergsjöholms Valbonne
Shizeido GJ
Dessa är dom jag kommer på nu, inte säker på hur aktiva Valbonne och Shizedo faktiskt är men finns säkert fler. Så kanske inte till så mkt hjälp ialla fall