Akryl/fleecelindor..

L

Lightness_85

Hur lindar man såna?? :crazy:
Var precis o köpte ett par på h**ks.
Men det är ju en jätteliten bit som är fleece... :crazy: o som dessutom är påsytt på akrylbiten.. :confused:
Fleecen är ju 1/3 av hela lindan, o resten är akryl.
Hur lindar man såna?? :confused:

HJÄLP!

Jag brukar börja linda uppifrån så att det blir som en padd av fleecen, sedan fortsätter jag som vanligt med resten av lindan.

Har du såna lindor?
Men då måste man ju linda tätare när man lindar uppåt igen? Eftersom det är 2/3 akryl.. :crazy:
Tycker du dom är bra?

Har sådana från willab, tycker att de är praktiska.
Jag brukar linda 1 lager fleece och 1½ lager akryl... Lindar som vanligt hela tiden.

Dom e värdelösa i mina ögon det blir ju aldrig bra!
Det hamnar alltid fleece där det inte ska vara och inte fleece där de borde finnas. :mad:
Men med rätt teknik kanske de är jätte bra, tanken e ju god.

Känner några som oxå har köpt såna lindor på hööks, dom är helt värdelösa så länge dom är dubbelsydda. Sprätta bort fleecetyget så att du bara har acryll kvar, då går dom att använda som vanligt. Etersom acryll inte är elastiska så behöver du inte nån padd.

Vanliga 50/50 brukar vara bra, bara att linda som vanligt, men hööks verkar ha mysslyckats i sitt försök att kopiera...

läste xtreemless inlägg att man inte ska ha padd under acryl. acryl är elastiskt! i allra högsta grad! klart du ska ha padd under acryl! under fleece är det enda som inte behövs pad under! men för säka sidan så kanman ha det änså. ska hästen stå med fleecelindor över natten har jag alltid tunna paddar under, man vet aldrig vad de kan hitta på!

Jag skrev att man inte BEHÖVER nån padd, såklart att man kna om man vill. Acryll är elastiska på höjden inte på längden, dessutom har jag använd dom lindorna själv och dom är ialla fall inte elastiska. Men det finns nog några acryllindor som är undantag.

Men det finns fleecelindor som är liiite elastiska, som helst borde ha padd under oxå. Finns undantag på allt!!

själv använder jag padd under dom föesta lindor vid ridning.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 870
Senast: Lhas
·
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 352
Senast: Castellini
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 722
Senast: lizzie
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 637

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka