Akryl eller gele naglar? SNABBA SVAR TACK!

Hundbloggerskan

Trådstartare
Ska göra gele naglar imorgon men har tidigare haft akryl (något år sen). Och undrar nu, ni som har påbyggnader, använder ni akryl eller gele och varför? Gärna nack och fördelar då jag står mellan valet att avboka morgondagens tid och beställa hos en som gör akryl istället för gele.
Så snabba svar tack! Vad tycker ni är bäst?

Sv: Akryl eller gele naglar? SNABBA SVAR TACK!

Det beror helt och hållet på dina egna naglar och vad du använder dina händer till. Det finns inget svar som passar alla.

Men för att svara på din fråga så klarar jag mig inte en vecka med akrylnaglar utan någon spricka medans gele sitter som sten en månad :)

För mig funkar akryl absolut bäst. Gelen sitter inte alls lika bra. Men som du ser är det olika för olika personer.

Jag föredrar gele. Mina sitter som berget och jag går var 5:e vecka. Har aldrig haft akrylnaglar så kan inte kommentera hur väl de skulle sitta men något som gör att jag aldrig skulle ens överväga att skaffa akryl är att man måste sitta med fingrarna i aceton för att få bort skiten (nyttigt? not so much) + att det enligt uppgift på sikt förstör ens egna naglar under samt att man kan bli allergisk mot akrylen. Saker som inte händer med gele.

Jag gjorde gele idag och är nöjd änsålänge :P Förutom att det gör ont av UV lampan när man sätter på ett lager... Vilket inte är så skönt.
Och jag sitter vanligtvis med fingrarna i aceton. När jag använde nagellack (kommer ju inte göra det längre med påbyggningsnaglar) så använde jag aceton för att få bort det. Och ändå tyckte hon som gjorde naglarna att jag hade starka och fina naglar. Men jag skulle aldrig kunna ha mina egna såhär långa :)
Blev enkelt och stilrent första gången, bara svartglittriga toppar :P
2zhlke0.jpg

Fast gele är också gjord av akrylater så du kan mycket väl bli allergisk mot gele också.

Hundbloggerskan: Snygga naglar! Nä det är inte så trevligt när det bränner i uv lampan. Om det bränner (och nagelteknologen säger det går bra) kan man ta ut händerna ur lampan, trycka fingrarna mot bordet några sekunder och sen in i lampan igen. Brukar hjälpa :)

Självklart kan man bli allergisk mot det mesta. Vad jag hört iaf så är risken för att bli allergisk mot gele mindre än mot akryl iaf. Den gelen jag har på mina naglar (light elegance) ska dessutom enligt uppgift vara extra skonsam.

Liknande trådar

Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
7 877
Senast: tara
·
Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
1 011
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 816
Senast: Anonymisten
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 307
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka