Sv: Akribori
Får man fråga vad för problem?
Min häst har nämligen pålagringar på halskotpelarna. Än så länge fungerar ridningen, men hur det blir i framtiden kan ingen sia om...
Har aldrig tänkt att det kan vara arv från Akribori...
Tyvärr så är en gemensam nämnare precis som det var med min; att man åker till en eller flera veterinärer för att hästen är ofräsch, men inget riktigt fel hittas.
Nr 1. Min egen hade urkalkningar i strålbenen, hade även lösa benbitar. Något var även fel i knän/höft, men det var inte värt att utreda vad som var fel när vi kom fram till det, behandlingen utav strålbenen hjälpte inte och han hade själv gett upp.
Nr 2. Sto jag känner som protesterade, fick underliga rörelsestörningar/hältor. Var hos veterinär men inget fel fastställdes och ägaren anser att hästen inte är ridbar pga allt protesterande. Sett på blup att hon nu har föl, så gissar på att hon inte rids fortfarande och går i avel istället.
Nr 3. Sto som bara inte var och är riktigt ren, har lite som upphakningar i bakbenen. Har besökt veterinär med både tidigare ägaren och nuvarande ägare för problemen men inget har riktigt hittats. Har blivit lite halft vanvårdad mellan de två ägarna jag känt henne hos, så nu är det massor med extra som blivit fel på stackars hästen
Nr 4. Har problem med bakknän, jag är inte säker på vad som är fel med lederna, men ägaren beskrev det som att han är för lång i leden. Jag har förstått det på ägarna som att den med extra vård klarar ridning.