Åkpåse??

daymint

Trådstartare
När man använder åkpåse har man den även i liften då ??
Min son är nu 10 veckor och jag ska köpa en åkpåse senare till vintern , men han lär använda liften ett tag in på vintern därför denna fråga, självklart kommer han ha overall också.
Hur har ni bäddat om era små i vagnarna på vintern, med åkpåse eller ngt annat alternativ ??

Sv: Åkpåse??

Det blir mkt varmare än man tror i vagnen. Jag har en Brio Happy sittvagn med mjuklift och Rasmus är född i slutet av oktober. Han hade fårskinn + overall på sig, stickade raggisar och vantar + mössa. Ungefär 0-10 fleeseoverall, 10-20 och vindstilla en tjockare fodrad overall och ännu kallare, ruggugare, blåsigare en vindtät overall.

Under de ett par tunna byxor och långärmad body.

Var med om fler gånger på bvc som när de kom dit klädde av sina bebisar och de verkligen rann om dem och alla plagg var blöta av svett.

Håller med pmm det blir jättevarmt i påsen och din son kommer inte vara jätteliten då heller. Jag använde aldrig min förra vintern (när Sam var nyfödd) men det blir å andra sidan inte så kallt här heller. Vi hade först en fleeceoverall men efter ett par veckor bara body, byxor, luvtröja, mössa, vantar och så ett par filtar. Fårskinn i botten.

Denna vintern kommer jag nog använda åkpåsen till sittdelen tror jag, där är hål så man kan spänna fast selen ändå.

Jag har ingen åkpåse utan fårskinn som pmm o vindvissla. Adam har alltid haft det varmt o skönt även när det varit kallare o blåsigare väder. Har klätt honom i fleeceoverall+filt vid mildare väder o fodrad overall med fleece under + filt vid kallare väder. Det har varit svårt att reglera så han inte blir för varm, har aldrig haft problem med att han skulle bli kall.

Fårskinnet ligger f.ö alltid i vagnen, även under sommarn :laugh:

bilde001.jpg

Får väl bidra jag oxå me nån mysig bild.

2 månader och 1 vecka (30/12)
phpxoa6lm.jpg

Upper i vemdalen på sportlovet, är snorkallt ute och Rasmus har precis åkt pulka för första gången :D Vi tog inte med vagnen men bäddade in honom i ett fårskinn.
phpsx8q9h.jpg

Overaller som man viker över händerna och fötterna är kanonbra :bow: De e bara när Rasmus växt ur dem han fått ha stickade raggisar och vantar.

Ni som har fårskinn i vagnen, är det ett "standard"skinn eller ett s.k. babyfårskinn (har för mig att de ska vara tvättbara?:confused:). Vi har ju ett vanligt skinn hemma, jag kunde använda det i så fall...

Jag använder också fårskinn, har ett som är särskilt gjort för barn (garvat på ett skonsamt sätt och tvättbart). Tror egentligen att det är det där med garvningen som är det viktiga för att barnet inte ska ligga i en massa kemikalier.

Jag la mitt fårskinn i mjukliften, dottern med overall ovanpå + filt och/eller locket till mjukliften på. Det räckte utmärkt.

Jag har åkpåse i vagnen på dagis nu där dottern sover middag. Men det är för att hon ska kunna vara lättklädd under (enklare för personalen).

Efter att ha byltat på våran totalt fel = jättevarma kläder tänkte vi om. Så då hittade vi vår medelväg villket bestod av: Body långärmad, mjukisbyxor, strumpor, mössa, vantar + filt över. Det räckte gott och väl och ungen såg inte ut som en stekt tomat längre när vi tog upp henne ur vagnen. Litften är ju megavarm bara den. Nu har det ju knappast varit direkt vinter i Göteborg, men när det var snorkallt nån dag hade vi fleeceoverall över.

Jag har ett fårskinn köpt i barnaffären, alltså inte Ikeas. Fast det kostade ungefär lika mycket. Det har nåt att göra med framställningen.

Ja sen har man ju locket på liften också så det är ju som en åkpåse egentligen...

Liknande trådar

Gravid - 1år Har lite ångest för hur jag ska klä barnet i vagnen ute nu. 10,5 månader i dagsläget så använder ju sittdelen. Är åkpåse det bästa att...
2
Svar
34
· Visningar
2 182
Senast: Manji
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 689
Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
948
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 063
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar