Ja troligen har det provats en massa krämer / preparat och div hemkurer för lokal behandling. Och gissningsvis är upplevelsen av accne likt TS väldigt olika från person till person. Om vi nu tar TS bild som visar en ung person (med all respekt TS så gissar jag din ålder någonstans mellan 15-18
) med
typisk tonårs hy. Absolut inte någon överdriven acne, men som förståeligt nog är mycket irriterande för TS eftersom ju denne vill ha råd om hur "råda bot" på den och kämpat i flera år. Att föreslå att antibiotika kur kan vara
ett alternativ för den typ av acne TS har är förvånande. Jag har stött på 2 personer i min närhet som hade så svår acne att det tillslut behandlades med antibiotika. Den ena var en kille på 15 år som i princip hade sett ut som ett enda sår i ansikte /hals och rygg sedan 13 års ålder. Den andra var en av mina väninnor som hade problemhy som tonåring men blev bättre när hon passerade 20, för att sedan vid barnafödande få stora bölder och en väldig massa stora finns i ansiktet.
Jag förstår att det inte går att få en god bedömning genom bild / video. Men jag skulle bli otroligt förvånad och bestört om acne likt TS behandlas med antibiotika.