åka till italien - ta med hundarna..

Nominous

Trådstartare
är det nån som vet hur man går till väga om jag vill ta med mina två hundar till italien i 2-3 veckor?? hur är det med vacinationer osv.. måste dom vara rabies vaccinerade?
finns det nån sida där det finns info?

Sv: åka till italien - ta med hundarna..

Min granne brukar tydligen semestra med sin cairn i Frankrike, det går jättebra. Dom bilar ner. Hunden måste ha pass och ja, de måste vara rabiesvaccinerade. Jag vet inte om de måste vara vaccinerade mot andra också men det får du kolla upp hos vetten.
Lycka till!

De måste vara raiesvaccinerade, och det tar ca ett halvår att göra.

Först en spruta, sen efter en månad ytterliggare en spruta, sen väntar man 120 dagar och tar ett blodprov för att se så att hunden har byggt upp ett försvar.

Den ska vaccineras mot leptospiros också.

Den ska vaccineras mot leptospiros också.

Behövs inte längre, men är att föredra ändå. Jag gör det en gång om året, och min vet har även sagt att det är bra att göra det en månad innan man ska åka, då är man helt säker...

Liknande trådar

Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 904
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 584
Senast: fixi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 231
Senast: Hermelin
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 248
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka