Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
är det nån som vet hur man går till väga om jag vill ta med mina två hundar till italien i 2-3 veckor?? hur är det med vacinationer osv.. måste dom vara rabies vaccinerade?
finns det nån sida där det finns info?
Min granne brukar tydligen semestra med sin cairn i Frankrike, det går jättebra. Dom bilar ner. Hunden måste ha pass och ja, de måste vara rabiesvaccinerade. Jag vet inte om de måste vara vaccinerade mot andra också men det får du kolla upp hos vetten.
Lycka till!
De måste vara raiesvaccinerade, och det tar ca ett halvår att göra.
Först en spruta, sen efter en månad ytterliggare en spruta, sen väntar man 120 dagar och tar ett blodprov för att se så att hunden har byggt upp ett försvar.
Behövs inte längre, men är att föredra ändå. Jag gör det en gång om året, och min vet har även sagt att det är bra att göra det en månad innan man ska åka, då är man helt säker...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.