Åka tåg med 6 månaders

Smulu

Trådstartare
I morgon bär det av :-)
Då ska jag och Frida åka tåg till Stockholm.

Nu vill jag ha alla tips ni kan ge mig så vår resa blir så trevlig som möjligt.
Vad ska jag tänka på?

Sv: Åka tåg med 6 månaders

Nu har inte jag barn, men kan tipsa om att mellan Södertälje och Stockholm är det upp mot 20 tunnlar, kan ju vara bra att amma eller liknande då för att barnet ska slippa lock i öronen eller vad man nu kan göra för att förhindra det.

Nu har inte jag barn, men kan tipsa om att mellan Södertälje och Stockholm är det upp mot 20 tunnlar, kan ju vara bra att amma eller liknande då för att barnet ska slippa lock i öronen eller vad man nu kan göra för att förhindra det.

Aha, ska ha det i minnet. Jo, man kan amma för att hindra lock för öronen.

Se till att du inte hamnar i en tyst avdelning.

Smart. Jag råkar nämligen veta att man kan hamna i den tysta avdelningen utan att alls ha bett om det.

Hoppas att det blir en mysig resa!

Hamnar man i tyst avdelning står det klart och tydligt på beställningen samt biljetten. Skulle det vara så är det ju bara att fråga om någon vill byta.
Eftersom det är X2 och loktåg som går den vägen så förmodar jag att Smulu kommer åka loktåg eftersom det är en familjevagn, det är den som går via Örebro, Västerås och då är det knappt några tunnlar alls, möjligtvis kommer det 6 tunnlar mellan Kungsängen och Kallhäll.

Nu har vi kommit hem :)
Tågresan gick jättebra.
Det var väldigt lite folk på tåget så vi kunde bre ut oss riktigt ordentligt.

Frida låg på sätet bredvid mig (jag hade bokat plats till henne också) och lekte med en skallra medan jag läste i en tidning.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag ska åka tåg med katten ca 24 timmar, fyra byten totalt. Någon som gjort det tidigare? Hur löser man det med låda? Katten är van vid...
Svar
3
· Visningar
647
Senast: ufot
·
Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 392
Senast: KesoNeso
·
Gravid - 1år Jag behöver en tråd med tips kring BLW (baby lead weaning) och plockmat! Vi har en 6-månaders hemma som vi precis har börjat med. Från...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 445
Senast: Lingon
·
Kropp & Själ Min make och jag vill långsamt börja planera en resa ner genom Europa med våra barn. Vi tänkte bila och det ska inte ske än på ett tag...
2
Svar
25
· Visningar
840
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Storlek röd Kong?
  • Annonsera mera hundar 2