Åka tåg i England.

_husmusen_

Trådstartare
Jag och min syster ska på semester i England. Vi flyger till/från London men ska under några dagar befinna oss i shrewsbury. Min fråga är, hur hittar jag tidtabell och köper biljetter till tåget mellan orterna? :)
Kan man köpa på stationen, internet eller liknande? :)

Du kan ordna allt I forvag genom att anvanda;www.nationalrail.co.uk kop pa internet, och hamta sedan ut I maskin pa tagstationen/flygplatsen

Prissattning pa manga biljetter kan variera valdigt mycket, sa ni kan spara en del pengar pa att boka I forvag och aven om ni kan resa utanfor rusningstid (vilket jag tror ar 07.00-09.30 och 17.00-19.00, men det varierar vart ni aker etc)

Jag brukar boka billigt genom https://www.thetrainline.com jag, kan kanske vara vart att kolla pa som alternativ ifall priserna skiljer sig eller liknande. Annars funkar säkert National Rails sida lika bra den!

Vi köper också genom The Train Line. Observera att om biljetterna ska hämtas ut på järnvägsstationen i automat så måste man ha med sig samma bankkort som man har köpt dem med (i alla fall var det så sist vi åkte).

Beställ i god tid dvs många veckor innan och undvik pendeltåg så får du bäst pris. Tåg i UK är jättedyrt om du bokar sent, särskilt om det tex är måndag morgon eller fredag kväll.
Boka 1 klass om du har råd, det är värt det. När man bokar i god tid brukar det inte kosta mer än någon hundring extra.

Kolla på Journey planner vilka tåg du ska ta och boka sen via hemsidan. Det är bäst med e biljett. Automaterna funkar inte alltid och det är oftast kö.

Vi köper också genom The Train Line. Observera att om biljetterna ska hämtas ut på järnvägsstationen i automat så måste man ha med sig samma bankkort som man har köpt dem med (i alla fall var det så sist vi åkte).

Ja, och gissa vem som fick ett nytt bankkort pga misstänkt skimning två veckor innan hon skulle hämta ut en biljett i England? ;)

Det gick bra - men man får ringa dem och förklara det. Bra att veta ifall något skulle hända, att det går att lösa!

Liknande trådar

Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 132
Senast: KesoNeso
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 296
Tjatter Det var en gång en liten blå bil som ägdes av en äldre dam. Damen hade under vintern bestämt sig för att sluta köra bil. Då hon inte...
Svar
0
· Visningar
644
Senast: Rie
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 403
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar