Åka iväg me valpen!?

S

smessis

Nu är det så att vi fick hem våran 8 veckors valp i söndags. Och nu fyller min moster jämnt i veckan så vi funderar på om vi ska åka ner dit, min sambo och jag, och gratta henne på lördag. Det blir i så fall bara vi och min mosters familj och mamma och pappa. Så ska vi sova kvar där tills söndag.
Nu kommer min fråga.

Är det dumt att åka dit med lill valpen och sova där en natt. För dom har också en hund.!
 
Sv: Åka iväg me valpen!?

Med risk att få på näbben från de som inte delar min åsikt i detta, så tycker jag att ni lugnt kan åka :)
 
Sv: Åka iväg me valpen!?

Jag håller med. Jag släpar med mina hundar eller valpar lite överallt :)
 
Sv: Åka iväg me valpen!?

Min valp reste också rundor och träffade massor av folk i början. Jag tror det har bidragit till hans totala tillit till människor.
 
Sv: Åka iväg me valpen!?

Jag skulle åka iväg.

Tog med min lilltjej på t-bana till jobbet när hon var 9 1/2 vecka, inga problem alls!
 
Sv: Åka iväg me valpen!?

Ta du med jycken, du kan ju ha med en liten valphage och nån flit, samt lägg ut lite tidningar i fall de inte gillar kiss och bajs på golvet.
 
Sv: Åka iväg me valpen!?

Då åker jag iväg. Det jag va rädd för va att han skulle bli rädd och inte kunna sova när det är en ny plats. men han känner ju oss väl. (Jag har hälsat på honom minsst 4 ggr i veckan sen han föddes). Tack för alla svar..
 
Sv: Åka iväg me valpen!?

Som jag har uppfattat det så tyr sig valpar väldigt snabbt till sin "nya mamma".

Jag tror det tog 10 min för Enzo att ersätta sin mamma med mig som den han sökte trygghet hos.
Sedan dess så har haninga problm med att vara någonstans så länge han är med mig. Tror säkert samma sak gäller för din valp.:)
 
Sv: Åka iväg me valpen!?

Om din moster kan ta att det kanske blir olyckor av både nr 1 och nr 2 så är det grönt ljus ;)
 
Sv: Åka iväg me valpen!?

Haha, ja, inte är hon så petig inte. Han är faktiskt riktigt duktig på att pipa när han vill ut, det är lite svårt att hålla igenblåsan bara när vi är på väg ut, så blir det en olycka blir den oftast vid dörren... :D
 
Sv: Åka iväg me valpen!?

Men hur är det med vaccinationen då? Säkert stavade jag fel där me..:angel:
Har hört att dom inte ska träffa andra hundar förens dom är färdig med vaccinet, men om man har andra hundar hemma då? hur gör man då? Någon som vet?
 
Sv: Åka iväg me valpen!?

Valpis fick finna sig i att följa med lite här och var och träffa lite allt möjligt på både två och fyra ben redan från början. Och det blev ju hund av honom också. :)
 
Sv: Åka iväg me valpen!?

Mellan 8-12 v har du chansen att prägla valpen på det du vill att den ska klara av i vuxen ålder.

Att träffa hundar som ni känner och vet är friska är ju inga problem.
 
Sv: Åka iväg me valpen!?

Är hunden som den ska träffa vaccinerad?

Är inte speciellt vanligt med de sjukdomar man vaccinerar mot så det skulle jag inte oroa mig över.
 
Sv: Åka iväg me valpen!?

Är hunden som den ska träffa vaccinerad?

Är inte speciellt vanligt med de sjukdomar man vaccinerar mot så det skulle jag inte oroa mig över.

Det finns ju andra sjukdomar, noskvalster och annan skit
 
Sv: Åka iväg me valpen!?

Den hunden är vaccinerad, men har träffat en annan hund för typ 2 veckor sedan som inte är det, men han är ju frisk så..:) Åker ner med honom så får jag komma med en läges rapport senare..;)
 
Sv: Åka iväg me valpen!?

Fast om man tänker så kan man ju aldrig låta hundar träffas?

Jag tänker inte så.
Menade bara att är hunden vaccinerad så behöver det inte betyda att hunden är frisk;)
En valp behöver inte träffa kleti o pleti.
 
Sv: Åka iväg me valpen!?

Jag tycker som de flesta andra att du kan ta med den :)
När min hund var valp hade jag ingen bil, så han fick följa med på affären, till kompisar, på jobbet, på stan osv.
Och OJ,OJ, vilket lättsam hund jag har idag! Det går att ta med honom överallt utan några som helst problem!

Och du ska ju själv med så valpen får ju vara med matte (och husse)!
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
1 194
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 634
Senast: Anonymisten
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
12 781
Senast: MML
·
Kropp & Själ Är det någon här som har varit med om liknande eller har några tankar? Jag tror att jag börjar bli utbränd av "bara" vardagen. O_o Och...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
12 513
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp