• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Filippa99
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 17
  • Visningar Visningar 1 376

Filippa99

Trådstartare
Jag undrar om det är några som har hästar e: Airline H? Är dom inåttåade fram??

Jag kontakt med 3 Airline avkommor regelbundet och alla dom 3 är inåttåade! Nån som vet om Airline nedärver det eller om det är en ren slump?

Sv: Airline H

det står inget om att han skulle vara det i hans exteriörbedömning iaf.. han har 42 poäng o det står uttryckligen att han är välbenad! :)

har inte han precis blivit höjd till A?

du har så rätt så. höjd till A alldeles nyligen :)

Jag har en Aerline H avkomma , den är inte inåttåad.

Den Aerline H avkomma (f. -02) som jag har fött upp och som jag idag var och hälsade på är i alla fall inte inåttåad. Han fick 8 på extremiteter på kvalitets.

Våran avkomma från Airline H är itne heller inåttåad. ;)

Har inte heller sett till det av den bunten jag har sett..
Aerline H har 118 i blup på benen, och många har lagt på honom för att han just har så bra ben.
Kanske de du har sett, har haft mammor med lite dåligt underställ? Och använt honom av just den grunden?
Min lekmannamässiga bedömning av hans ben är att han är rätt inskenad från alla håll! ;) Kan man inte säga om alla hingstar. :angel:
Samt har en fin form på sina hovar.

mvh

Bell, som jag rider, är extremt inåttåad och Helena L Aernst B är också inåttåad det var därför jag frågade.

Bells mamma har fått 9 på benen så hon har jättefina ben,
men aernst mamma vet jag inte.

Fanny är inte lika inåtåad som dom andra men hennes mamma har tendens till inåttåad

Jag undrar om det är några som har hästar e: Airline H? Är dom inåttåade fram??

Jag kontakt med 3 Airline avkommor regelbundet och alla dom 3 är inåttåade! Nån som vet om Airline nedärver det eller om det är en ren slump?

Min Aerline H avkomma är inåttåad! Inte mycket, men dock lite! Annars är han helt underbar!

*KL* och OT :angel:

Jag har startat en tråd på Gnägg, om bilder på Aerlineavkommor.
Kan ni inte lägga in era bilder där:) Jag väntar ett föl efter honom i Juli:d

Min 4 åring är inåttåad, men det har blivit bättre tack vare bra hovslagare. Min har patella också som visat sig nu under konvalicens.
Han har också navelbråk, men det kommer från mamman.

Han är kanon i psyket, lätt att rida in. Supernöjd om han nu bara blir frisk i sitt ben- kot och knäledsinflammation fram. Gissar att han gjort något i hagen.

Liknande trådar

R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 669
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att... 5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 415
Senast: Gunnar
·
R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
986
Senast: ako
·
Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan... 2
Svar
36
· Visningar
3 120
Senast: 13579vas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka