Airfryer, och sedan?

YaHilweh

Trådstartare
Jag har införskaffat mig en airfryer.
Men jag har förstått att möjligheterna är oändliga, så vad gör ni i er airfryer?

Ge mig alla tips ni har 😍
 
Färsk sparris, 4 min, blir toppengott! Grönsaker överlag brukar bli bra, hemgjorda pommes - låt först potatisstavarna ligga länge i vatten, gärna någon timme eller så. Kör dem sen i ca 6 min. Häll upp dem i en plastbytta, låt dem ånga av. Droppa i lite olja och salt och rör runt, i arfryern igen ca 15 min. Allt på 180 grader i vår airfryer iaf.
 
Jag har införskaffat mig en airfryer.
Men jag har förstått att möjligheterna är oändliga, så vad gör ni i er airfryer?

Ge mig alla tips ni har 😍
Jag gör massor i airfryern. Jag brukar ha olja, kryddor etc.
Förutom det som redan nämnts är det gott att köra färsk broccoli i den. Gärna köra själva bladen några minuter också.
Hasselbackspotatis eller dito rödbetor.
Pankopanerad broccoli är asgott till typ kyckling/fisk och en kall sås med gräddfil, feta, citron och kryddor.
Jättegott att köra rotfrukter och rödlök och ev ha på lite sesamfrön mot slutet.
Kycklingklubbor är skitgott med den krispighet det blir.
Laxbitar går fort och lätt.
Man kan göra goda vitlöksbröd på ngt gott surdegsbröd med smör med vitlök, persilja och kryddor.
Bruchetta blir jättegott också.
Man kan lägga bakplåtspapper i botten om man vill då man gör bröden.

Har också kört knäckig pajdeg i airfryern och rört om några ggr för att få smul/crunch istället för ett solid pajtäcke liksom. Det crunchet är så gott att ha på glass tex.

Såg jättesmart tips för rengöring av den. Man fyller den ca till hälften med vatten och har i lite diskmedel. Sen kör man den på 180 grader några min. Sen kan man i stort sett mest bara spola av den och kan stryka med diskborsten lite.
 
Min fader gör allt möjligt i sin airfryer, risotto, äggröra, han ska prova kalopps, pyttipanna. Bland annat! Hans airfryer är lite dyrare och kan röra maten.

Vad ar det for marke?

Jag har en Ninja Airfryer numera. Jag gav bort min billiga som jag aldrig anvande och kopte den har i stallet. Den anvands till massor, flera ganger i veckan. Den kommer att aka med mig i husbussen sa jag kan anvanda den under resan och i Florida trots att jag har en mycket bra varmlufts ugn bade har hemma och i husbussen. :p Allt gar sa oerhort mycket snabbare och enklare i Ninja'n ... men jag ar mycket nyfiken pa vad det ar for marke pa en som kan rora ocksa. Kanske det kan ga till och med fortare? :grin:

Screen Shot 2022-06-19 at 8.09.36 AM.png
 
Majskolvar blir jättebra!
Halloumi i stavar/bitar.
Lökringar, nuggets etc.
Vanliga bake off-frallor går himla snabbt och smidigt, likaså frysta bullar (typ kanel, kardemumma etc).
Värma på rester av tex paj, mycket bättre än i micron där pajdegen bara blir mjuk.
 
Jag har inte använt min ugn sen jag köpte airfryern för typ 1 år sen.
Är ingen duktig matlagare, men rekommenderar Pekas kryddig kulpotatis. Kyckling blir ofta jättebra, saftig. Och fläskkotletter med.
Tack vare min airfryer har jag lyckats gå ner över 20 kg, så den är en kär "sambo" i mitt kök.
 
Vad ar det for marke?

Jag har en Ninja Airfryer numera. Jag gav bort min billiga som jag aldrig anvande och kopte den har i stallet. Den anvands till massor, flera ganger i veckan. Den kommer att aka med mig i husbussen sa jag kan anvanda den under resan och i Florida trots att jag har en mycket bra varmlufts ugn bade har hemma och i husbussen. :p Allt gar sa oerhort mycket snabbare och enklare i Ninja'n ... men jag ar mycket nyfiken pa vad det ar for marke pa en som kan rora ocksa. Kanske det kan ga till och med fortare? :grin:

Visa bifogad fil 93355
Jag minns inte om det är OBH nordica eller Philips :)
 
Förutom saker som pommes etc brukar jag göra snabblunch genom att stoppa i en kycklingfilé och sen efter typ halva tiden stoppa i valfria rotsaker, typ blomkål/broccoli/lök mm. Blir väldigt gott och kräver noll övervakning
 
Har ni några tillbehör såsom extragaller eller bakinsats? Jag är ny med min Philips Airfryer och nöjd hittills, skulle vilja testa mer men tvekar om fler prylar får plats.
 
Färsk sparris, 4 min, blir toppengott! Grönsaker överlag brukar bli bra, hemgjorda pommes - låt först potatisstavarna ligga länge i vatten, gärna någon timme eller så. Kör dem sen i ca 6 min. Häll upp dem i en plastbytta, låt dem ånga av. Droppa i lite olja och salt och rör runt, i arfryern igen ca 15 min. Allt på 180 grader i vår airfryer iaf.

Jag ska testa din pommesvariant. Mina blev sådär, körde också i två omgångar, med lägre temperatur på första. Men jag hade olja från början. Använder du någon särskild typ av potatis?
 
Jag ska testa din pommesvariant. Mina blev sådär, körde också i två omgångar, med lägre temperatur på första. Men jag hade olja från början. Använder du någon särskild typ av potatis?
Gärna mjölig, om det går att få tag på Andean sunside är den bäst! Samma temperatur båda omgångarna, låt dem vila ordentligt och ånga av emellan, och ta oljan bara i andra omgången så hoppas jag att det blir bättre!
 
Nu är försöket med pommes på gång igen. Hittills är jag jättenöjd med min Airfryer, den har verkligen sin plats i mitt kök. I morse blev det äggmuffins i den, nu lagar den middag.
 

Liknande trådar

Mat Funderar på om en Airfryer kan underlätta matlagningen på vardagarna. Men jag har aldrig haft någon, vilka modeller är bra och vad...
2
Svar
34
· Visningar
1 403
Mat Tänkte köpa ny airfryer när skatten kommer. Men så var det det här med att bestämma sig 🫣 Har skalat ner det till 2 st i alla fall, en...
Svar
4
· Visningar
517
Senast: MissFideli
·
Kläder & Bli fin Jag vill införskaffa någon slags kortbyxa/cykelbyxa att ha under kjol och klänning nu under sommaren. Vilka är bäst? Jag vill nog inte...
Svar
19
· Visningar
1 186
Senast: MiniLi
·
Hemmet Behöver tips på kyltäcke och kylfilt. Jag tål inte värme längre pga sjukdom och skulle behöva införskaffa ett kyltäcke och eller...
Svar
10
· Visningar
1 072
Senast: Kristall10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp