Airfryer, och sedan?

Väcker liv i en gammal tråd! Är det någon som ersatt sin ugn med en airfryer? Är det bara limpor i form man missar om man ersätter dessa eller är det annat också? Filosoferade här hemma, ugnen håller på att gå söner….
 
Väcker liv i en gammal tråd! Är det någon som ersatt sin ugn med en airfryer? Är det bara limpor i form man missar om man ersätter dessa eller är det annat också? Filosoferade här hemma, ugnen håller på att gå söner….
Jag är ny på airfryer men min erfarenhet så här långt är att airfryern inte ersätter ugnen när större mängder ska göras, då startar jag upp ugnen. För mindre mängder/portioner är airfyern i flitig användning här däremot.
 
Jag är ny på airfryer men min erfarenhet så här långt är att airfryern inte ersätter ugnen när större mängder ska göras, då startar jag upp ugnen. För mindre mängder/portioner är airfyern i flitig användning här däremot.
Håller helt med.

@95johsv Till vardags ersätter min fryer ugnen helt. Men när jag ska baka eller ska ha middag med större mängder mat så måste jag ha ugnen. Så jag vill absolut ha båda i mitt kök.
 
Airfryern har funkat mycket bra som komplement i köket när man ska göra en komponent av en rätt eller till en eller två personer. Ska man laga till fler och det handlar om mer än en komponent, så blir det väldigt lång tid. Den ersätter inte men kompletterar bra. Är man i singelhushåll kan jag tänka att den i princip kan ersätta det mesta man behöver ugnen till , om man är villig att kompromissa bort förmågan till några få saker.

Används flera gånger i veckan.
 
Färsk sparris, 4 min, blir toppengott! Grönsaker överlag brukar bli bra, hemgjorda pommes - låt först potatisstavarna ligga länge i vatten, gärna någon timme eller så. Kör dem sen i ca 6 min. Häll upp dem i en plastbytta, låt dem ånga av. Droppa i lite olja och salt och rör runt, i arfryern igen ca 15 min. Allt på 180 grader i vår airfryer iaf.
Jag har sparris hemma men har inte klurat ut något att göra med dem! Tack!
 
Jag har singelhushåll så använder den rätt mycket. Bakad potatis till lunch till exempel och oerhört ofta för att värma upp mat (jag har inte micro och det tar för lång tid att värma upp i ugnen). Storkok på helgen som sen kan värmas upp snabbt.

Jag bakar rätt mycket och det ersätter den inte ugnen i.

Jag försökte köpa en Midea (bra märke) men på något mystiskt sätt förvandlades det till en Camel (ingen aning om vad det är för märke) under transporten hit :rofl: Men den var på rea och funkar bra än så länge.
 

Liknande trådar

Mat Funderar på om en Airfryer kan underlätta matlagningen på vardagarna. Men jag har aldrig haft någon, vilka modeller är bra och vad...
2
Svar
34
· Visningar
1 403
Mat Tänkte köpa ny airfryer när skatten kommer. Men så var det det här med att bestämma sig 🫣 Har skalat ner det till 2 st i alla fall, en...
Svar
4
· Visningar
517
Senast: MissFideli
·
Kläder & Bli fin Jag vill införskaffa någon slags kortbyxa/cykelbyxa att ha under kjol och klänning nu under sommaren. Vilka är bäst? Jag vill nog inte...
Svar
19
· Visningar
1 186
Senast: MiniLi
·
Hemmet Behöver tips på kyltäcke och kylfilt. Jag tål inte värme längre pga sjukdom och skulle behöva införskaffa ett kyltäcke och eller...
Svar
10
· Visningar
1 072
Senast: Kristall10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp