Åh nej, inte svärmor också!!!!

T

twinstar

Vad hade ni tyckt....om er svärmor tryckt upp kort på ERAT barn och skickat ut som julkort till hela släkten utan att fråga er först?!?
 
Sv: Åh nej, inte svärmor också!!!!

HAHAHA!
Skitbra! Det ska vi göra.
 
Sv: Åh nej, inte svärmor också!!!!

Annars kan ni ju starta en ny tradition med påskkort. Vad bör pryda ett sånt...? :angel:

Sorry. Kunde inte låta bli... :P
 
Sv: Åh nej, inte svärmor också!!!!

Det är precis så min svärmor har gjort..
Jag blev lite putt.. Sambon blev arg.
 
Sv: Åh nej, inte svärmor också!!!!

hedersamt! det visar ju bara att hon gillar er o framförallt "lilla jag".
 
Sv: Åh nej, inte svärmor också!!!!

Stackars dig, vilket kontrollbehov era mödrar har. Vid en första anblick skulle man ju vilja säga upp kontakten men så enkelt är det inte. Men det är inte måttligt vilka friheter de tar sig.....
 
Sv: Åh nej, inte svärmor också!!!!

Jag skulle tycka det var gulligt.

Hade hon där emot tagit mina kort och gjort julkort hade jag blivit arg för hon inte frågat först.
 
Sv: Åh nej, inte svärmor också!!!!

Jag kan förstå tanken bakom men hade nog ändå blivit lite putt tror jag
 
Sv: Åh nej, inte svärmor också!!!!

Ojoj. Har iofs inte barn men jag tycker verkligen inte om alla julkort som strömmar in med barn etc. på. Det är smaklöst. Barn är inga pinuppor och jag skulle inte uppskatta om någon gjorde så mot mina barn (om vi nu fantiserar ihop att jag har barn).

Men min "svärmor" är lite likadan mot sin son. Hon planerade att trycka upp frimärken på honom och deras hund, killen var 15 år på bilden (och var då 18 år) och hon brydde sig inte ett dugg om att han verkligen inte uppskattade det. Som tur var blev det aldrig av. Så nej, det är inte okej att trycka upp julkort och skicka ut dem till hela släkten och skall man nu absolut göra det så frågar man först. Visst, alla har olika värderingar och vissa tycker säkert det är supergulligt men jag tycker det är rätt självklart att man hör sig för innan man företar sig dylika saker.
 
Sv: Åh nej, inte svärmor också!!!!

Hon hade säkert en fin tanke bakom men jag hade nog blivit lite :devil: om hon inte hade frågat först...........
 
Sv: Åh nej, inte svärmor också!!!!

Vad hade ni tyckt....om er svärmor tryckt upp kort på ERAT barn och skickat ut som julkort till hela släkten utan att fråga er först?!?

Vem har hon skrivit att kortet är från då?

(Och ja, jag tycker nog det konstigt om någon annan än barnets föräldrar skulle skicka sådana kort)
 
Sv: Åh nej, inte svärmor också!!!!

Jag hade tyckt att svärmor är bra glad och stolt över sitt barnbarn och vill visa det för släkt och vänner. Det kanske är första barnbarnet?
Kan inte se nåt fel i det.
 
Sv: Åh nej, inte svärmor också!!!!

Håller helt med dig. Jag hade blivit glad och stolt. Har ett barn som aldrig haft några far- eller morföräldrar. Hade varit underbart med en farmor eller mormor som brydde sig så mycket.
 
Sv: Åh nej, inte svärmor också!!!!

Jag hade tyckt att svärmor är bra glad och stolt över sitt barnbarn och vill visa det för släkt och vänner. Det kanske är första barnbarnet?
Kan inte se nåt fel i det.

För mig hade det absolut inte spelat någon roll hur glad och stolt min svärmor hade varit över sitt barnbarn, för jag anser att det är ett riktigt övertramp. För mig är det absolut bara barnets föräldrar som får skicka julkort på sina barn.
 
Sv: Åh nej, inte svärmor också!!!!

Jag hade inte brytt mig ett dugg!!! Hade nog tyckt det var gulligt gjort.
 
Sv: Åh nej, inte svärmor också!!!!

Där tycker jag att du ska relaxa. Har hon tagit kortet själv och är glad över det - låt det vara. Det är ju hennes kort, det kan du inte bestämma över.
 
Sv: Åh nej, inte svärmor också!!!!

Hade inte tyckt det var så genomtänkt om hon inte frågat först nej.
Se det från ljusa sidan, ni slipper göra det själva;)
 
Sv: Åh nej, inte svärmor också!!!!

Ja du, jag hade nog inte blivit så glad. Varför ska hon skicka julkort med sitt barnbarn på. Det är väl föräldrarnas "lyx" eller vad man ska kalla det. Själv skickar jag inga julkort men jag skulle tycka det vore märkligt om det kom kort på ett barn från annat håll än barnets egen familj.
Min svärmor vet att hålla sig på sin kant.
När vår son föddes var vi lite sena med att sätta in en annons i tidningen. När vi väl gjorde det så råkade det vara så att det just den dagen fanns TVÅ annonser med samma namn på föräldrarna, samma namn på sonen, samma datum, samma bb. Märkligt?
Någon dag innan hade hon sagt till mig att läs nu tidningen ordentligt. Jag sa till henne gör det du med. Någonstans tänkte jag bara hon inte har satt in nån annons. Men det hade hon. Och den var formulerad precis som att det var vi som skrivit det. Hon hade skrivit in vårat grådsnamn så folk trodde nog att det var den som var vår annons.
Om hon hade frågat och skrivit att hon blivit farmor så hade väl kanske gått an men på detta viset blev det inte alls bra. Jag kommer nog tyvärr aldrig glömma detta, men det lär inte hon heller göra. Det var närmare än nära att jag aldrig mer pratat med henne.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Detta är första gången vi slår hö så jag ber er ha överseende med frågor som för andra kan tyckas självklara 😊 Idag slog vi gräs på...
Svar
15
· Visningar
1 326
Senast: Mabuse
·
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
3 074
Relationer Jag har en pojkvän som jag upplever blir utnyttjad av sin bonusfamilj (bonussyster med man) både för pengar och för tjänster och skulle...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
10 420
Senast: Oh_really
·
R
Gnägg Jag är ny här på bukefalos. Detta blir min första tråd (förutom en tråd där jag bara presenterade mig lite kort). Så om jag gör nåt fel...
Svar
12
· Visningar
1 103
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp