Agria i blåsväder.

Sv: Agria i blåsväder.

Hon ser helt förvirrad ut. Och uttalar sig helt idiotiskt. Var det den mest kompetenta dom kunde bidra med i intervjun undrar jag?

Såg det programmet jag också och jag måste säga att jag är glad att jag inte har Agria, kan bara tänka mig hur matten känner sig...

Jag har Agria, men nu funderar man ju över det valet..
Rent av pinsamt att se henne "försöka?" svara/förstå frågorna..

Ja verkligen.

Undrar om hon fick det där puckot i telefon? Då är det inte konstigt att hon inte förstått vad som krävts för att försäkringen ska falla ut. Snacka om att förlora i Goodwill för ett par tusen spänn. När de till och med har en tvkamera uppstoppade i nylet så borde de förstå att det gäller att rädda ansiktet genom att beklaga att deras information har brustit, att de ska se över ärendet igen och sina rutiner för telefonrådgivningen "så att det aldrig händer igen".

(Rent bortsett från att det förmodigen var en bra affär för agria att hunden avlivades....)

Såg också detta, pinsamt ja minst sagt. Men jag hade Agria i 10 år på min förra tik och dom ställde alltid upp utan krångel och va alltid tillmötesgående och trevliga, fick alltid ersättning inom en vecka vad det än gällde. Däremot har jag Folksam nu då min nuvarande hund redan va försäkrad där så valde att teckna där.

Tragiskt fall detta och tycker synd om matten men för den sakens skull behöver ju inte Agria i sig vara total skit, jag har bara positivt att säga om dom. Men den dagen man råkar ut för något liknande vilket bolag det än må vara så är det klart man blir förbannad och sårad. Tror Agria ångrar nu att det va hon som skulle prata i deras godo då hon verkligen gjorde bort sig.

KL

Lite OT, men förr, när Sverker hade Plus, brukade inte företagen "ge" sig då? Har aldrig varit någon flitit tittare, men jag har alldeles för mig det.

Det är lustigt, för att förra veckan satt jag ett par kvällar och såg över samtliga försäringsbolag som försäkrar djur. Kollade med folk om deras erfarenheter kring Agria och samtliga som varit negativa har sagt att de varit snikna med utbetalningen i "självklara fall". Jag fick för övrigt ett väldigt kort bemötande när jag noga frågande om deras försäkringar (i och med att jag kommer att vilja samtliga hundar under ett bolag framöver) . Grima är försäkrad hos dem medan Ian är i Sveland........nu lutar det åt att alla kommer att få stå under Sveland. Jag satt med vidöppen mun under inslaget.

KL

Det har chattats på Agrias hemsida i kväll som man kan gå in och läsa där detta fallet tas upp. Ska läsa nu vad som skrivs

Ja det var väldigt trist att se en sådan nervös representant
Tyckte synd om henne, hon var adlelse blank i ögonen
Och hade inte mycket att säga….
Undras varför just hon fick svara, de måste väl ändå ha någon bättre?

Mycket märkligt att det inte går på veterinärens utlåtande, det är ju trots allt det vanligaste att försäkringsbolagen gör
Hoppas att Plus följer upp det.

Det jag reagerade på är kring samtalet hundägare haft med Agria. Och hur det påtalas om "Vad som är bäst för hunden" samt "Försäkringen är en annan fråga". Människan ringde för farao till sitt försäkringsbolag? Inte gjorde hon det för att fråga om moral eller?

Jag har hört flera som har haft problem med agria. Så det här bekräftar bara det jag hört från innan.
Hoppas att fler får upp ögonen att det finns bättre försäkringsbolag för våra djur.

Det där verkar sjukt! Jag har haft båda mina hundar försäkrade hos Agria i alla år utan problem med utbetalningar eller dåligt bemötande. Min syster däremot har haft problem med dom och valde att byta bolag.

Fast det är inte ett dugg bättre med andra försäkringsbolag. Jag hade en snarlik debatt med Folksam när jag tvingades ta bort min häst. De gjorde verkligen allt de kunde för att inte betala ut några pengar alls, inte ens de jag hade rätt till.

Mitt sista samtal med dem avslutades med att deras representant skrek "Jag skiter i att ditt kontoutdrag inte har vår utbetalning med, vi har enligt våra papper betalt ut" och slängde sedan på luren :mad:

Så pga av att människan i fråga inte kunde hjälpa mig att reda ut var 1200:- hade tagit vägen så slipper de numera ha mig som kund, även om de har ringt i efterhand och berättat att de gärna vill ha mig som kund igen :cool:

Jag har Agria idag men bara av den anledningen att hunden redan var försäkrad hos dem när jag tog över honom. Jag behåller hellre har ett bolag som jag vet är omständiga mellan varven än att jag byter, har karensdagar och riskerar att få i nacken att det nya bolaget kommer dragandes med "det tar vi inte ansvar för eftersom hunden inte har varit försäkrad hos oss hela tiden"

Men jag måste säga att jag är mycket förvånad över att Agria valde en så märklig representant till att svara på frågorna i intervjun. Hon gav ett väldigt oproffsigt och veligt intryck.

Det ligger någon skriftlig information på Agrias sida nu om att man alltid får svaret att man ska göra det som man tycker är bäst för hunden. Tycker det är idiotiskt eftersom 1) Det är väl varje vettig hundägares intention från första början 2) När hundens liv hänger på en skör tråd så är det inte läge för längre moraliska och etiska frågeställningar 3) Naturligtvis slutar det med att man har spelat Agria rakt i händerna och de därmed kan neka att betala ut ersättning som man hade haft rätt till om man låtit deras byråkratiska kvarna mala.

Lite kl.

Har aldrig haft problem att få ut på försäkring av Agria eller fd Länsförsäkringars djurförsäkringar, gäller både hundar, katter, hästar, kor o får.

Folksam ändrade sina vilkår för helförsäkring av hus efter att mina föräldrars hus brann ner till grunden, huset var ca 100 år gammalt o byggt av importerat ädelträ, drygt 500 m2.
Föräldrarna försökte förhandla om att de skulle bygga upp ett mindre hus, men det gick bolaget inte med på, de krävde föräldrarna på ersättning för att använda modernare material. Folksam förlorade o husets värde blev så högt att föräldrarna inte klarade av fastighets/förmögenhetsskatten.

Senast ändrad:

KL

Jag har bara väldigt väldigt bra erfarenheter av Agria. Dom har betalat och ersatt även när ersättningen egentligen varit slut. När gamelhunden fick somna in så fick vi tillbaka ganska mycket pengar på liv. Jag fick väldigt mycket hjälp av en otroligt trevlig tjej när jag ringde och pratade med dem om Coyote och framtida försäkring (tysk import, lite speciellt då).

Mina närmsta vänner som har sina djur försäkrade där har också bara haft väldigt bra erfarenheter.

Jag tycker naturligtvis ändå att det som hänt i detta fallet är beklämmande! Rent av fruktansvärt tråkigt :(

Liknande trådar

R
Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 152
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 816
Senast: fixi
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 663
Senast: Rugge
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
858
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka