Jofta

Trådstartare
Jag undrar hur gammal en hund bör vara när man börjar träna agillty med den? Alltså, inte seriösa träningspass på klubben utan mer ett litet skutt över ett hinder hemma eller så.

:bump:
 
Sv: Agillty

12 månader för träning 18 för tävling :D
lycka till ;D
ja några skutt hemma kan man ju göra tidigare men det är ju bäst 12 månader :p
 
Sv: Agillty

Min kille är 7 månader(liten ras) och vi har hoppat över stockar i skogen, provat nått litet hinder, fått krypa igenom tunnel, gått upp på A-hindret....
Inte allt på samma gång givetvis men nån litten grej då och då...Absolut inga krav eller något utan bara lekt fram det.

Så man kan ju börja lite smått att vänja de vid olika moment. Men riktig träning tycker jag de ska vara runt året för...och det är ju även det som rekomenderas.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 681
Senast: Tantan
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
981
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2
Svar
25
· Visningar
1 181
Senast: linnsan
·
Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
2
Svar
36
· Visningar
1 170
Senast: geting
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp