Jofta

Trådstartare
Jag undrar hur gammal en hund bör vara när man börjar träna agillty med den? Alltså, inte seriösa träningspass på klubben utan mer ett litet skutt över ett hinder hemma eller så.

:bump:

Sv: Agillty

12 månader för träning 18 för tävling :D
lycka till ;D
ja några skutt hemma kan man ju göra tidigare men det är ju bäst 12 månader :p

Sv: Agillty

Min kille är 7 månader(liten ras) och vi har hoppat över stockar i skogen, provat nått litet hinder, fått krypa igenom tunnel, gått upp på A-hindret....
Inte allt på samma gång givetvis men nån litten grej då och då...Absolut inga krav eller något utan bara lekt fram det.

Så man kan ju börja lite smått att vänja de vid olika moment. Men riktig träning tycker jag de ska vara runt året för...och det är ju även det som rekomenderas.

Liknande trådar

Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och... 2
Svar
23
· Visningar
1 924
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 376
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
404
Hundhälsa Hej! Behöver lite input från er kloka människor med mycket hunderfarenhet. Min hund på 4 år har börjat halta 2-3 steg när han reser...
Svar
12
· Visningar
1 187
Senast: WildWilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka